تبیان، دستیار زندگی
شد  نخستین نشست هم‌اندیشی وبلاگ نویسان دینی به همت دفتر توسعه وبلاگ دینی عصر امروز در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد.  در اولین نشست هم‌اندیشی وبلاگ نویسان دینی، جمعی از طلاب و وبلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین نشست هم‌اندیشی وبلاگ نویسان دینی در قم برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی وبلاگ نویسان دینی به همت دفتر توسعه وبلاگ دینی عصر امروز در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد.

در اولین نشست هم‌اندیشی وبلاگ نویسان دینی، جمعی از طلاب و وبلاگ‌نویسان در حوزه دین به بررسی دیدگاه‌ها و راهكارهای گسترش كمی و كیفی وبلاگ نویسی دینی پرداختند.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام جواد محدثی ضمن تبیین ضرورت توجه به وبلاگ به عنوان یك رسانه پیشرو در زمینه مبارزه فرهنگی گفت: برای ایجاد جذابیت در وبلاگ باید نكات مهمی از جمله ایجاز و اختصار، نوآوری و تنوع را همراه با نوشتن به زبان قابل درك برای همگان مورد توجه قرار داد.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام دیبا معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مهمترین خصوصیت وبلاگ را مخفی بودن شخصیت نویسنده آن و آزادی بیان هرگونه مطلبی بیان كرد و اضافه كرد: این دو خصوصیت باعث شده كه هم بدترین شكل از اهانت و تمسخر در وبلاگ وجود داشته باشد و هم در مقابل بالاترین مفاهیم دینی با زیباترین قالب‌ها از وبلاگ آغاز شود.
دكتر بوترابی مدیر مجموعه پرشین بلاگ و مهندس فخری مدیر پارسی بلاگ و مسوول دفتر توسعه وبلاگ دینی از دیگر سخنرانان این نشست بودند.
در پایان این نشست نیز جمعی از طلاب وبلاگ‌نویس در قالب تریبون آزاد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود درباره وبلاگ نویسی دینی پرداختند.
گفتنی است این نشست به همت دفتر توسعه وبلاگ نویسی دینی و با همكاری ستاد پاسخگویی به مسایل دینی برگزار شد. دفتر توسعه وبلاگ نویسی دینی چندی پیش با هدف پژوهش، آموزش، تولید محتوا وحمایت‌های مادی و معنوی از وبلاگ‌های دینی و بستر سازی برای فعالیت‌های دینی در فضای اینترنت تاسیس شده است.