تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش از راه اندازی اندیشکده های متعدد در سطح کشور تحت عنوان اتاق فکر برای توسعه و تسرّی برنامه های فرهنگی و تربیتی خبرداد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی اندیشکده‌ های فکری با هدف توسعه برنامه ‌های فرهنگی و تربیتی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش از راه اندازی اندیشکده های متعدد در سطح کشور تحت عنوان اتاق فکر برای توسعه و تسرّی برنامه های فرهنگی و تربیتی خبرداد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

راه اندازی اندیشکده‌ های فکری با هدف توسعه برنامه ‌های فرهنگی و تربیتی

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اردبیل، مهدی فیض در همایش معاونین پرورشی و فرهنگی استان های سراسر کشور در اردبیل، به قانون احیای معاونت پرورشی بر ضرورت هماهنگی در برگزاری فعالیت های تابستانی دانش آموزان به عنوان یك مأموریت خطیر اشاره كرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش هدف از تشكیل این همایش تخصصی را احصاء مشكلات پیش رو در این حوزه و ضرورت بازنگری دوباره در فعالیت های پرورشی بیان كرد و افزود: تلاش ما بر این است كه بر اساس سند تحول بنیادین اقدامات عملیاتی را در این زمینه انجام دهیم.

وی با اشاره به اینكه تمام فعالیت های فرهنگی و پرورشی در تابستان جلوه گر است تصریح كرد: تابستان امسال 25 هزار پایگاه شامل مدارس ، كانون ها، مراكز تفریحی و ورزشی میزبان 5 میلیون دانش آموز از سراسر كشور است.

فیض در ادامه با عنوان اینكه  با استقرار دولت جدید، به طور قطع تغییر ساختار در مجموعه معاونت در دستور كار است، افزود: سعی ما بر این است كه دراین فاصله از ظرفیت های استانی در جهت حركت رو به جلو بیشتر استفاده كینم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به شفاف سازی مأموریت های حوزه ستادی و سازمان دانش آموزی در قالب احیای معاونت پرورشی و به سرانجام رساندن آن اشاره كرد.

فیض بیان كرد: درگذشته بدون توجه به نیازهای تربیتی و فرهنگی دانش آموزان اقدام به نوسازی و ساخت مدرسه می‌كردند و این در حالی بود كه خبری از احداث نمارخانه و كتابخانه نبوده است.

وی عنوان كرد: با تأكید وزیر آموزش و پرورش مقرر شده مدارس مطلوب با در نظر گرفتن نمازخانه و كتابخانه احداث شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه مدارس با جمعیت بیش از 100 دانش آموز ، اغلب دارای نمازخانه هستند، افزود: بیش از 90 درصد مدارس پر جمعیت دارای نمازخانه می باشند.

وی با اشاره به اینكه تكمیل نماز خانه های نیمه تمام در اولویت است، گفت: برای اینكه مدرسه ای مطلوب و ایده آل با فضای آموزشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی شایسته داشته باشیم نیازمند اعتبارات ملی و كمك های خیرین هستیم.

فیض از راه اندازی اندیشکده های متعدد در سطح کشور تحت عنوان اتاق فکر برای توسعه و تسرّی برنامه های فرهنگی و تربیتی خبر داد و گفت: اولین اندیشكده را دراستان اردبیل راه اندازی خوهیم كرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش