تبیان، دستیار زندگی
رئیس مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش از اجرای آزمایشی طرح الكترونیكی تصحیح اوراق امتحانات نهایی از شهریورماه 96، خبرداد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای آزمایشی طرح الكترونیكی تصحیح اوراق امتحانات نهایی از شهریورماه 96

رئیس مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش خبرداد:

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اجرای آزمایشی طرح الكترونیكی تصحیح اوراق امتحانات نهایی از شهریورماه 96

رئیس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی طرح الكترونیكی تصحیح اوراق امتحانات نهایی از شهریورماه 96، خبرداد .

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول عمادی گفت: اوراق یكی از دروس امتحانات نهایی در شهریور ماه به صورت آزمایشی پس از اسكن از طریق سامانه الكترونیكی تصحیح اوراق، در اختیار مصحین قرار می گیرد انجام 4 مرحله تصحیح اوراق، نمره نهایی آزمون ثبت می شود .

وی افزود: با تمركز مصححان بر روی هر سئوال راهنمای تصحیح ظاهر می ‌شود، تصحیح انجام و نمره ثبت می شود، در ادامه، مصحح دیگری نیز مراحل مذكور را انجام می دهد، در صورتی كه نمره مصحح اول با مصحح دوم اختلاف داشته باشد، مراتب توسط منشی به افراد مذكور اطلاع رسانی می شود .

عمادی ادامه داد: در صورتی كه هر یك از مصححین نظر دیگری را بپذیرد، نمره نهایی ثبت می شود، اما اگر هم چنان اختلاف بر سر نمره ادامه یابد، مصحح سوم ورقه امتحانی را تصحیح و نمره آن به عنوان نمره نهایی درسامانه الكترونیكی ثبت، بنابراین نمره هر برگ امتحانی در چهار مرحله ثبت می شود .

وی تصریح كرد: برای راه اندازی این سامانه، تلاش های زیادی انجام شده است، اما به منظور آسیب شناسی، فعلا در یك درس امتحان نهایی شهریور به صورت آزمایشی اجرا می شود، در صورت موفقیت، از دی ماه همه اوراق امتحانی به صورت الكترونیكی تصحیح خواهند شد .

رئیس مركز سنجش آموزش وپرورش  خاطرنشان كرد: حذف فیزیكی تصحیح اوراق از دستاوردهای اجرای این طرح است و علاوه بر امتحانات نهایی، می توان در تصحیح اوراق امتحانات هماهنگ استانی و امتحانات داخلی از آن استفاده كرد .

وی، دقت، سرعت، امنیت و كاهش هزینه را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و اظهاركرد: اجرای این طرح نیازمند زیر ساخت های سخت افزاری است كه در اغلب مناطق كشور، این زیر ساخت ها وجود دارد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش