تبیان، دستیار زندگی
مهرزاد حمیدی در گردهمایی روسای ادارات مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی استان های سراسر کشور؛گفت: با ایمان، توکل، اراده آهنین، تدبیر واستفاده از تجارب متقن علمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی قطعا موفق خواهیم بود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای «طرح نماد» درسال تحصیلی جدید درسراسر کشور

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش وپرورش خبرداد

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اجرای «طرح نماد» درسال تحصیلی جدید درسراسر کشور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران ، مهرزاد حمیدی در گردهمایی روسای ادارات مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی استان های سراسر کشور گفت: با ایمان، توکل، اراده آهنین، تدبیر واستفاده از تجارب متقن علمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی قطعا موفق خواهیم بود .

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حل مشکل آسیب های اجتماعی، بایستی از دفاع مقدس الگو برداری کنیم، تصریح کرد: ایمان، ایثار، همدلی و مشارکت یکپارچه مردم دردفاع مقدس رمز پیروزی وسربلندی کشور بود .

وی با بیان اینکه «طرح نماد» درسال تحصیلی 96-95 بصورت پایلوت در شش استان کشور اجرا شد، اظهاركرد: این طرح باتوجه به موفقیتش، درسال تحصیلی جدید درتمام استان های کشور اجرا می شود .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش با اشاره به اینکه در مدارس بایستی درکنار مسائل آموزشی و پرورشی، نشاط، شادابی و مهارت اجتماعی هم به دانش آموزان آموخته شود، اذعان كرد: برای موفقیت در برنامه ها، هماهنگی بین جامعه، خانواده و مدارس در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است .

حمیدی با تاکید بر اینکه یادگیری زمانی اتفاق می افتد که منجر به تغییر رفتار شود، افزود: تغییر در دانش دانش آموزان منجر به تغییر نگرش، تغییر در رفتار فردی و جمعی آن ها می شود .

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: براساس ارزیابی ها و پژوهش های صورت گرفته در ۴ سال گذشته در سه حوزه آموزش، فرهنگ سازی و مداخلات در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اقدامات خوبی صورت گرفته است .

حمیدی عنوان كرد: براساس سند تحول بنیادین، هدف آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان در ابعاد مختلف، با مهارت اجتماعی بالا جهت زندگی سالم در جامعه است .

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه اجتماعی کردن موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از الویت های است، عنوان کرد: تمامی معلمان بایستی در این امر مهم مشارکت داشته و در قبال آن احساس مسئولیت کنند .

وی با تاکید براینکه وظیفه ما پیشگیری است، افزود: در این راستا طرح های «نماد»، «پیشگیری»، « المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای»، «سفیران سلامت» و.... درمدارس سراسرکشور اجرا می شود .

حمیدی با اشاره به وجود 12 میلیون دانش آموز ونزدیک یک میلیون معلم در سراسرکشور، گفت: آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی را در آگاه سازی، اقناع سازی، آموزش، کمک به پیشگیری از آسیب های اجتماعی درجامعه دارد که بایستی تمامی نهادها و دستگاه ها در این امر با آموزش و پرورش همکاری و هماهنگ باشند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش