تبیان، دستیار زندگی
پروردگار مهربان که مرد و زن را آفرید، برای به آرامش رسیدن هر دو، سازندگی شخصیت ایشان، دست یافتن به سعادت دنیوی و تکامل بشری، ازدواج را پیمان محکمی برای استقرار زندگی قرار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با ازدواج آرامش بگیرید

پروردگار مهربان که مرد و زن را آفرید، برای به آرامش رسیدن هر دو، سازندگی شخصیت ایشان، دست‌یافتن به سعادت دنیوی و تکامل بشری، ازدواج را پیمان محکمی برای استقرار زندگی قرار داد.

بخش کلوب ازدواج تبیان
ازدواج، سبک زندگی ،زن و مرد

بر آنان [زنان] از شما [به وسیله قرارداد ازدواج] پیمان محکم گرفتند. (سوره نساء/ آیه 31).

به فرموده پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه واله وسلم):

در اسلام بنیادی نهاده نشده که نزد خدا از ازدواج محبوب‌تر باشد. (ج3، ص 382)

دو جنس زن و مرد تفاوت‌های روان‌شناختی وجود دارد؛ ویژگی‌های روحی و عاطفی آن‌ها به گونه‌ای آفریده شده که با دیگری ارضا گردیده که اگر این نیاز بر آورده نشود، انسان آرامش نمی یابد

یک سری مسائل تکوینی وجود دارند، که موجب نیاز انسان به همسر می گردند، از جمله این‌که، در هر دو جنس زن و مرد تفاوت‌های روان‌شناختی وجود دارد؛ ویژگی‌های روحی و عاطفی آن‌ها به گونه‌ای آفریده شده که با دیگری ارضا گردیده که اگر این نیاز بر آورده نشود، انسان آرامش نمی یابد؛ از این‌رو، خداوند در قرآن کریم، ازدواج را مایه آرامش بیان کرده است:

او کسی است که شما را از یک تن آفرید و همسرش را از او پدید آورد تا در کنارش آرامش یابد؛ پس هنگامی که مرد یا زن آمیزش نمود، زن به حملی سبک حامله شد، پس با آن حمل سبک زندگی را ادامه داد؛ پس چون سنگین بار شد، زن و شوهر پروردگارشان را خواندند که: اگر به ما فرزندی تندرست و سالم عطا کنی، مسلماً از سپاس‌گزاران خواهیم بود. (سوره اعراف/ آیه 179)


منبع :کتاب عطیه الهی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.