تبیان، دستیار زندگی
اولین کاروان حصیر طرح پیوند صنایع دستی در تهران شامل محصولات حصیری دو استان کرمان و هرمزگان امروز (۲۶ تیرماه) به پایتخت وارد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقبال از نخستین کاروان حصیر طرح پیوند صنایع دستی در تهران

اولین کاروان حصیر طرح پیوند صنایع دستی در تهران شامل محصولات حصیری دو استان کرمان و هرمزگان امروز (۲۶ تیرماه) به پایتخت وارد شد.

بخش هنری تبیان
کاروان پیوند

اولین کاروان حصیر طرح پیوند صنایع دستی با حضور بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - و جمعی از همکاران و هنرمندان این حوزه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

نامورمطلق - معاون صنایع دستی - در این مراسم گفت: این محموله به‌عنوان نمایندگان حصیر از شهرهای میناب و کهنوج حرکت کرده است تا به تهران برسد. ما در این طرح در اولین دوره به بخش خصوصی کمک می‌کنیم تا قابلیت‌های سرمایه‌گذاری حوزه صنایع دستی را به آن‌ها نشان دهیم و در دوره‌های بعد، بخش خصوصی خود این قبیل حرکت‌ها را انجام دهد.

او ادامه داد: طرح کاروان پیوند را در جهت حمایت از تولیدکنندگان این صنعت با مضمون خرید محصولات باکیفیت حصیری از استان‌های محروم و فروش آن‌ها در استان‌هایی مثل گیلان، مازندران و گلستان که در فصل تابستان فروش بالایی دارند و تهیه محصولات، سخت است یا گران و کم هستند و باعث ورود کالای چینی و قاچاق و بد کیفیت در بازارهای این استان‌ها می‌شود، آغاز کرده‌ایم. امیدواریم در مراحل بعدی استان‌ها خود راسا این کار را پیگیری کنند و ادامه دهند. کاروان پیوند صنایع دستی با هدف اشباع بازار از محصولات و ایده‌های داخلی ایجاد شده است.

امیرمهدی طاهریان‌فر - مدیرعامل شرکت تعاونی حامیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانیان - نیز در این مراسم گفت: حمایت از هنرمندان در بخش‌های تولید و فروش از اولویت‌های ما در حوزه صنایع دستی است و توانایی این شرکت در ایفای نقش موثر در ثبات و پایداری طرح کاروان پیوند صنایع دستی موثر است. همچنین شرکت حامیان صنایع دستی تلاش می‌کند که حلقه رابط تولیدکننده و بازار باشد.

این مراسم با رونمایی از چند محصول حصیری تولیدی این دو استان شامل انواع سبد و زیرانداز و ظروف مختلف پایان یافت.

پس از رسیدن سایر محصولات شش استان دیگر (خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، یزد، خوزستان و گیلان) به تهران، نمایشگاه محصولات کاروان حصیر طرح پیوند در آینده نزدیک در نمایشگاهی به‌نمایش گذاشته خواهد شد.


منبع: ایسنا