تبیان، دستیار زندگی
مطالعه ی جدیدی می گوید که مصرف ماهی، حداقل دو بار در هفته، ممکن است باعث کاهش چشمگیر درد و ورم بیماری آرتریت روماتوئید شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماهی‌خورهایی که آرتریت روماتوئید دارند، کمتر درد می‌کشند

مطالعه‌ی جدیدی می‌گوید که مصرف ماهی، حداقل دو بار در هفته، ممکن است باعث کاهش چشمگیر درد و ورم بیماری آرتریت روماتوئید شود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

ماهی

به گزارش MedLinePlus، مطالعات پیشین اثر مفید مکمل‌های روغن ماهی روی علائم آرتریت روماتوئید را نشان داده‌اند اما به گفته‌ی محققان اطلاعات کمتری راجع به ارزش ماهی حاوی امگا-۳ در دست است.

مؤلف مطالعه، دکتر سارا تدچی، از مؤسسه‌ی روماتولوژی، ایمونولوژی و آلرژی بیمارستان بریگهم در بوستون، گفت: «ما می‌خواستیم ببینیم که خوردن ماهی اثری مشابه اسید چرب امگا-۳ دارد یا خیر.»

به گفته‌ی وی، مقدار اسیدهای چرب امگا-۳ موجود در ماهی کمتر از دزهای داده شده در کارآزمایی‌ها است.

مصرف ماهی، حداقل دو بار در هفته، ممکن است باعث کاهش چشمگیر درد و ورم بیماری آرتریت روماتوئید شود.

با این حال، در این مطالعه‌ی مشاهده‌ای، وقتی ۱۷۶ فرد مورد مطالعه، در طول هفته ماهی بیشتری مصرف کردند، امتیاز فعالیت بیماری کاهش یافت.

در بیماری آرتریت روماتوئید، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به مفاصل حمله می‌کند و باعث ایجاد درد و تورم می‌شود. به علاوه این بیماری می‌تواند بر دیگر سیستم‌های بدن مثل دستگاه قلبی عروقی و تنفسی اثر بگذارد.

بنیاد آرتریت امریکا تخمین می‌زند که حدود ۱.۵ میلیون نفر در این کشور به این بیماری دچار باشند که میزان ابتلای زنان بیشتر از مردان است.


منبع: سلامانه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.