تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت الله نوری همدانی ایجاد منفی نگری به بانوان در طول تاریخ را یك ظلم فرهنگی نسبت به زنان عنوان كرد.   حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از دبیران امور زنان سازمان صدا و سیما با بی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگرش منفی به بانوان یك ظلم فرهنگی است

حضرت آیت الله نوری همدانی ایجاد منفی نگری به بانوان در طول تاریخ را یك ظلم فرهنگی نسبت به زنان عنوان كرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از دبیران امور زنان سازمان صدا و سیما با بیان اینكه خداوند در آفرینش زن و مرد تفاوتی قائل نشده است اظهار داشت: خداوند بارها بر عدم تفاوت خلقت زنان و مردان تأكید كرده است.
وی اضافه كرد: متاسفانه عده ای از افراد برای احقاق حقوق زنان دست به دامن فرهنگ غرب می شوند و فكر می كنند اسلام نسبت به زنان كم توجهی كرده است. در صورتی كه اسلام برای بانوان كمبودی نگذاشته و در حقیقت اسلام بیشترین حق را برای زنان قائل شده است.
این مرجع تقلید با اشاره به اینكه زن و مرد در حد خود كامل آفریده شده است افزود: زن و مرد مكمل یكدیگر هستند و اگر هر كدام نباشد دیگری ناقص است.
وی نگرش منفی به زنان را دارای سابقه طولانی در تاریخ بشریت عنوان كرد و ادامه داد: در طول تاریخ برخی افراد منفی نگری نسبت به خانمها را بوجود آوردند و این یك ظلم فرهنگی است كه در غرب و شرق جهان بوجود آمده است.
حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح كرد: حضرت امام خمینی ( ره ) فرمودند نقش و سهم خانمها در انقلاب اسلامی بیش از مردها بوده است. آنها با چادر همیشه در صف اول مبارزه شركت داشتند و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز فرزندان و همسران خود را برای رفتن به جبهه تشویق می كردند.