تبیان، دستیار زندگی
یه  حضرت آیت الله مکارم شیرازی جمع آوری شبهات اصلی و سوالات مطرح شده درباره اعتقادات و معارف تشیع را برای پاسخگویی و قرار گرفتن در متون درسی حوزه خواستار شد.   حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر سه شن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد كرسی پاسخ به شبهات در حوزه علمیه

حضرت آیت الله مکارم شیرازی جمع آوری شبهات اصلی و سوالات مطرح شده درباره اعتقادات و معارف تشیع را برای پاسخگویی و قرار گرفتن در متون درسی حوزه خواستار شد.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر سه شنبه در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مسوولان برگزار کننده جشنواره مدیران و محققان مراکز پاسخگویی به شبهات دینی، اظهار داشت: برگزاری این همایش و پاسخ گویی به شبهات، اقدامی مناسب و قابل تقدیر است. البته در گذشته فعالیتهایی توسط برخی مراكز تحقیقی برای پاسخ به شبهات صورت گرفته بود، ولی برخی از این مراکز کارایی لازم را نداشتند.
وی افزود: اگر به شبهه یا پرسش، درست و کارشناسانه پاسخ داده نشود، نزد مخاطب، حمل بر درست بودن شبهه می شود.
این مرجع تقلید تصریح كرد: برای فعالیت مراکز پاسخگویی باید ضوابطی قرار داده شود تا اگر مجموعه ای نتوانست به وظیفه خود درست عمل کند، آن را به انجام فعالیتهای دیگر تشویق کنند. در روایات نیز آمده است اگر کسی بدون آگاهی وارد کاری شود، ضرر او بیش از خدمت است.
وی افزود: بنده از آغاز تحصیل، به فکر پاسخ گویی به پرسش‌ها و شبهات مطرح در جامعه بودم و در حال حاضر روزانه به یکصد سوال فقهی و اعتقادی پاسخ می‌دهم.
این استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه قم، همکاری ستاد پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی را با مراکز علمی و دینی خارج از کشور خواستار شد و ادامه داد: امروز برخی از گروهها مانند وهابیت شبهات خاصی را مطرح می کنند که لازم است این شبهات را با سایر سوالاتی که مطرح می شود، جمع آوری کنید و به همراه پاسخ‌های مستدل و منطقیآن به چاپ برسانید تا در آینده به عنوان کتب درسی در حوزه های علمیه تدریس شود.