تبیان، دستیار زندگی
فت   آخرین اخبار فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی شیعیان جهان را در شماره هفتم ماهنامه «اخبار شیعیان» بخوانید.   در شماره هفتم ماهنامه خبری تحلیلی شیعیان جهان گفت و گویی صمیمانه با دکتر علی اکبر ولا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار شیعیان انتشار یافت

آخرین اخبار فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی شیعیان جهان را در شماره هفتم ماهنامه «اخبار شیعیان» بخوانید.

در شماره هفتم ماهنامه خبری تحلیلی شیعیان جهان گفت و گویی صمیمانه با دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل انجام شده است.
در این مصاحبه دکتر ولایتی با توجه به حال و هوای خرداد نکات و خاطراتی را درباره حضرت امام خمینی (ره) و نهضت پانزدهم خرداد 42 یاد آور شده است.
وی در قسمتی از این مصاحبه گفته است: امام(ره) به بنده اعتماد داشتند به طوری که در قضیه قطعنامه جنگ عراق و ایران، خیلی‌ها داوطلب شدند که به عنوان مذاکره کننده اصلی بروند مذاکره کنند، نمی‌دانم با چه انگیزه‌ای. ولی من برای خودم اصراری نداشتم. امام (ره) فرمودند که جنبه سیاسی جنگ بر عهده وزارت خارجه است. با این ترتیب، خیلی‌ها سرجایشان نشستند و بنده شدم مسؤول مذاکره.
در بخش اخبار فرهنگی ـ مذهبی که شانزده صفحه از ماهنامه را به خود اختصاص داده است پس از انعکاس اخبار مراجع تقلید اخباری فرهنگی از کشورهای آلمان، آذربایجان، آمریکا، آفریقا، افغانستان، الجزایر، انگلستان، ایران، بلژیک، بولیویف پاکستان و سایر کشورها درج شده است.
در قسمت اخبار سیاسی که شامل ده صفحه می‌باشد اخباری از کشورهای امریکا، انگلستان، ترکیه، بلژیک، رومانی، لبنان و سایر کشورها به چشم می‌خورد. برخی از عناوین برجسته این بخش عبارتند از: سیاستهای امنیتی امریکا مسلمانان را هدف گرفته است، سفارت امریکا در انگلستان مسلمانان با نام محمد را انگشت‌نگاری می‌کند، اقدام وقیحانه یک کلیسای بلژیکی، انتشار روزنامه ملی مسلمانان در کانادا و عناوین دیگر خبری.
در بخش تحلیل این شماره، علیرضا آیتی، کارشناس ارشد مطالعات منطقه‌ای در مقاله‌ای با عنوان شیعیان در عراق؛ فرصت‌ها و چالش‌ها ابتدا به روند شکل‌گیری ژئوپلوتیک شیعه در عراق و روند سیاسی این کشور اشاره می‌کند و در ادامه به آخرین وضعیت و جایگاه گروه‌های شیعه در سیاست و حکومت عراق جدید می‌پردازد.
علاقمندان برای گرفتن اشتراک این ماهنامه خبری با شماره تلفن 774809ـ0251 تماس حاصل کنند.
ماهنامه «اخبار شیعیان» به صاحب‌امتیازی مؤسسه شیعه‌شناسی و مدیر مسؤولی محمود تقی‌زاده داوری و سردبیری مجتبی فاضل منتشر می‌شود.