تبیان، دستیار زندگی
ند   رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز صبح در قم، انسجام ملی و حضور مردم همراه با روحانیت را علت سرنگونی رژیم شاه و اخراج امریكا از ایران عنوان و تصریح كرد: دشمنان سعی دارند با ایجاد تفرقه چیزی را كه در این كشور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هوشیاری مردم با محوریت حوزه، ولایت و مراجع تا ظهور حضرت ولی عصر باقی بماند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز صبح در قم، انسجام ملی و حضور مردم همراه با روحانیت را علت سرنگونی رژیم شاه و اخراج امریكا از ایران عنوان و تصریح كرد: دشمنان سعی دارند با ایجاد تفرقه چیزی را كه در این كشور از دست داده‌‏اند، دوباره به دست آورند.

حجت الاسلام والمسلمین  هاشمی رفسنجانی  در مراسم گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد مردم قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه(ص)، وجود حوزه علمیه، حضور علمای بزرگ جهان اسلام و بارگاه ملكوتی حضرت فاطمه معصومه (س) در قم را موجب عظمت و پایداری این شهر دانست و اظهار داشت: ورود حضرت آیت الله بروجردی (ره) به حوزه علمیه قم، فصل نوینی از پیشرفت و رونق این حوزه را به همراه داشت.
وی این این زمان را دوران سازندگی برای روحانیت و حوزه های علمیه دانست و افزود: حضرت امام خمینی (ره) یكی از جوان ترین شخصیت‌های روحانی بودند كه در انتقال آیت الله بروجردی به قم نقش تعیین كننده ای داشتند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اوج گیری مبارزات و تاثیر روحانیت در سرنگونی را دلیل حساسیت دشمن به حوزه ها عنوان و تصریح كرد: حضرت آیت الله بروجردی در دوران زعامت خود، چندین حركت مهم را انجام دادند كه پیامهایی از عظمت اسلام را به شاه منتقل كرد. اما تا ایشان زنده بودند، تعرضی از سوی رژیم پهلوی به حوزه ها صورت نمی گرفت.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: مردم قم حوزه را مانند جان خود حفظ كردند و امام خمینی با اتكا به مردم و حوزه، با رژیم مبارزه كردند. رژیم پهلوی با سفاكی با مردم برخورد كرد ولی خیلی زود متوجه شد كه اشتباه می كند. زیرا عمق نفوذ امام و حوزه ها در بین مردم بیش از چیزی بود كه آنان فكر می كردند.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی با اشاره به وحدت و انسجام ملت ایران افزود: روحانیت با رهبری امام خمینی توانست شاه را سرنگون كند و آمریكا را از ایران بیرون نماید.
وی انسجام ملی و حضور مردم همراه با روحانیت را علت سرنگونی رژیم شاه و اخراج امریكا از ایران برشمرد و ادامه داد: ما باید این سرمایه را حفظ كنیم. نگذاریم در شرایطی كه دشمن تهدیدات خود را متوجه ما كرده، با از دست دادن وحدت خود دشمن از پنجره وارد شود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمنان سعی دارند با ایجاد تفرقه چیزی را كه در این كشور از دست داده‌‏اند، دوباره به دست آورند. باید هوشیاری و آگاهی مردم با سرمایه اسلام و محوریت حوزه علمیه قم، ولایت و مراجع تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) برای ما باقی بماند.
گفتنی است در اواسط سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ چند تن از حاضران، اقدام به طرح سوال نمودند كه به دلیل مناسب نبودن شرایط، موجب بر هم خوردن نظم عمومی جلسه شد.