تبیان، دستیار زندگی
کره شمالی ضمن هشدار نسبت به اینکه نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه جدید این کشور در کره جنوبی همچنان در تیررس پیونگ یانگ قرار دارند، تاکید کرد: اگر نیروهای آمریکایی به رویارویی های نظامی بی پروای خود ادامه دهند با یک پایان غم انگیز روبه رو خواهند شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کره شمالی: قلب آمریکا در تیررس موشک‌های ماست

کره شمالی ضمن هشدار نسبت به اینکه نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه جدید این کشور در کره‌ جنوبی همچنان در تیررس پیونگ یانگ قرار دارند، تاکید کرد: اگر نیروهای ‌آمریکایی به رویارویی‌های نظامی بی‌پروای خود ادامه دهند با یک پایان غم انگیز روبه‌رو خواهند شد.

پیشخوان خبر تبیان
کره شمالی،موشک

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، ارتش کره شمالی گفت: اگر چه فرماندهی هشتم ارتش آمریکا روز سه‌شنبه به پایگاه جدیدی در پیونگ تائک واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب سئول منتقل شد اما پیونگ یانگ همچنان می‌تواند با موفقیت این تاسیسات را هدف بگیرد.

یکی از سخنگویان ارتش کره شمالی گفت: هر چقدر پایگاه نظامی آمریکا بزرگتر باشد، ارتش ما با موفقیت بیشتری می‌تواند آن را هدف بگیرد.

وی افزود: اگر رهبری کره شمالی دستوری صادر کند ارتش ما امپریالیست‌های آمریکایی را با رگبار آتش نابود خواهد کرد. اگر آمریکا علی‌رغم هشدار ما به رویارویی‌های نظامی بی‌پروای خود ادامه دهد نمی‌تواند از یک پایان غم انگیز بگریزد.

فرماندهی هشتم ارتش آمریکا روز سه شنبه پس از یک دهه برنامه ریزی به پایگاه جدیدش در کمپ هامفریز نقل مکان کرد. به گفته پایگاه استارز اند استرایپس، این تاسیسات ۱۰.۷ میلیارد دلاری قرار است به بزرگترین تاسیسات پرجمعیت برون مرزی تبدیل شود.

توماس وندال، فرمانده یگان فرماندهی هشتم ارتش آمریکا گفت: حدود ۸۰ درصد از ساخت و ساز این تاسیسات تکمیل شده و انتظار می‌رود ۲۰ درصد باقی مانده طی ۱۲ الی ۱۸ ماه آتی به پایان رسد. واحدهای باقی مانده زمانی که این تاسیسات تکمیل شوند به این پایگاه منتقل خواهند شد.

بودجه و اقدامات اجرایی مربوط به ساخت این پایگاه که به عنوان اصلی‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در کره‌ جنوبی محسوب می‌شود عمدتا توسط سئول فراهم شده است.

فرماندهی هشتم ارتش آمریکا پایگاه فرماندهی کل نیروهای نظامی آمریکا در کره‌ جنوبی محسوب می‌شود. به طور کلی آمریکا حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیرو در این کشور آسیای شرقی دارد.

این تهدید کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ مطرح شد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بارها متعهد شده تا به برنامه‌های اتمی و موشک بالستیک کره شمالی پایان دهد.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .