تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح های «مصباح الهدی» ، «نور باران» و«مبین به عنوان یاوران نماز» در مدارس سراسر كشور خبرداد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح های «مصباح الهدی»، «نور باران» و «مبین» در مدارس سراسر كشور

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح های «مصباح الهدی» ، «نور باران» و«مبین به عنوان یاوران نماز» در مدارس سراسر كشور خبرداد.

اجرای طرح های «مصباح الهدی»، «نور باران» و «مبین» در مدارس سراسر كشور

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اردبیل، محمد رضا مسیب زاده در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور درسالن ولایت اردبیل اظهارکرد: ما در وزارتخانه با تهیه و چاپ ۶۰ عنوان کتاب و اجرای طرح های مختلف قرآنی سعی داریم تا نسل آینده را بیشتر با مبانی قرآن و آموزه های حیات بخش اسلام آشنا کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه منتخب ۷ میلیون دانش آموز کشور با حضور در این رقابت ها در حقیقت فضای شایسته قرآنی و تربیتی را در مسیر تعالی سپری می کنند تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا دانش آموزان قدر نعمت قرآن، عترت و نماز را در سنین نوجوانی و جوانی بدانند و راه حقیقی را در این مسیر طی کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه محور تحول در جوامع، نیروی انسانی است و آموزش و پرورش نیز مدار تربیت این نیروی انسانی است وظیفه ماست تا سلامت این نیروی معنوی را در جامعه فراهم کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این مسابقات و نتایج آن زودگذر است اما باید شرکت کنندگان در این مسابقات از ۳۲ استان کشور در فضای همدلی و دوستی به تعمیق معرفتی خود بیفزایند تا کار شایسته و ماندگاری را از این رویدادها شاهد باشیم.

مسیب زاده به برخی از فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری حفظ موضوعی قرآن در دستور کار قرارگرفته که در این رابطه ۱۲ عنوان کتاب چاپ و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح مصباح الهدی، نورباران و طرح مبین به عنوان یاوران نماز در مدارس اشاره کرد و افزود: سعی می شود در قالب این طرح ها بهترین الگوی سبک زندگی برگرفته از ائمه اطهار و قرآن کریم به جامعه معرفی شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به برگزاری پنجمین دوره مسابقات جهان اسلام در رشته قرآن بعد از ۲۰ سال وقفه در برگزاری این رقابت ها خبرداد و گفت: با همراهی و تلاش دولت تدبیر و امید این مسابقات قرار است به صورت بین المللی و برای دانش آموزان جهان اسلام برگزار شود که از کشورمان نیز منتخبین این مسابقات حاضر خواهند شد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی