تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی در مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی (ره) تصریح فرمودند: انقلاب اسلامی شكست خوردنی و فرود آمدنی نیست.   رهبر معظم انقلاب&n...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انقلاب اسلامی شكست خوردنی نیست

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی در مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی (ره) تصریح فرمودند: انقلاب اسلامی شكست خوردنی و فرود آمدنی نیست.

رهبر معظم انقلاب   در مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی (ره) در حرم مطهر ایشان، خطاب به دولتمردان آمریكا گفتند: شما از حقوق بشر حرف می‌زنید، دولتی كه زندان گوانتانامو، زندان ابوغریب دارد و جنایت حدیثه و جنایت اخیر كابل را انجام داده، غلط می‌كند راجع به حقوق بشر حرف بزند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: در عراق ‪ ۳۰۰‬میلیارد دلار هزینه كردید تا دولتی روی كار بیاورید كه دست نشانده و گوش به فرمان شما باشد، اما نتوانستید.
ایشان افزودند: در فلسطین همه تلاش خود را به كار بردید تا دولت حماس سر كار نیاید، اما ملت فلسطین برغم میل شما، دولت حماس را انتخاب كرد و فشارهای مختلف به دولت فلسطین موجب همبستگی بیشتر مردم فلسطین با این دولت شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشتند: در لبنان ماموران عالی رتبه آمریكا، مدتها در بیروت ماندند تا شاید بتوانند لبنان را در پنجه خود بگیرند، مقاومت را تضعیف كنند و لبنان دنباله‌رو اسراییل روی كار بیاید ولی مردم لبنان با شما لج كردند. چرا آقای بوش اعتراف نمی‌كند كه با رفتار خود دولت و ملت آمریكا را در دنیا منفور كرده است، چرا اعتراف نمی‌كنید ضعیف شده‌اید و تیغتان كند شده است؟
ایشان افزودند: پیام رییس جمهوری ما به رییس جمهوری آمریكا را با پیام غیرمودبانه و سخیف آمریكا كه چند روز پیش منتشر شد، مقایسه كنید، پیامی خارج از عرف دیپلماتیك، مملو از تكبر و تنفرانگیز و پوچ.
رهبر معظم‌انقلاب خطاب به دولتمردان آمریكایی‌گفتند: شما اگر می‌توانستید به جمهوری اسلامی آسیب برسانید، یك دقیقه را هم تلف نمی‌كردید. وزیر امور خارجه اسبق آمریكا گفته بود "ما باید ریشه ملت ایران را بكنیم ، در حالی كه ملت ایران رشد بیشتری كرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه اساس حركت در نظام جمهوری اسلامی را بر پایبندی به مبانی اسلام دانستند و افزودند: ولایت الهی كه به فقیه منتقل می‌شود، مشروط به پایبندی وی به احكام الهی است.
مقام معظم رهبری افزودند: آن كسی كه در رتبه رهبری نشسته است اگر نسبت به آرمان‌های اسلامی و قوانین اسلامی از لحاظ نظری و عملی بی‌قید شود، از مشروعیت می‌افتد و اطاعت از وی بر كسی واجب نیست، بلكه جایز نیست و این در سند اصلی انقلاب ثبت شده است.
ایشان با بیان این كه مهمترین آماج دشمنی دشمنان، همان اصولی است كه مربوط به تضمین‌كننده و نگاهدارنده انقلاب است، اظهار داشتند: این انقلاب هرگز از حركت خود باز نمی‌ایستد.
رهبر معظم انقلاب افزودند: این جامعه یك جامعه مومن و دینی است و دین و انقلاب اسلامی در همه اقشار نفوذ دارد، مردم به دین معتقدند، حراست از آنچه كه جزء ارزش‌های دینی باشد، از نظر مردم یك وظیفه است.
ایشان تصریح فرمودند: اگر آمریكا در مورد ایران ، دست از پا خطا كند ، حتما حركت انرژی از این منطقه به خطر جدی خواهد افتاد.
رهبر معظم انقلاب خطاب به آمریكایی‌ها تاكید كردند: شما هرگز قادر نیستید امنیت انرژی را در منطقه تامین كنید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینكه ما شروع‌كننده جنگ نیسیتیم با هیچ دولتی سرجنگ نداریم، خاطرنشان فرمودند: ما آرمان بلندی داریم كه می خواهیم نیروهایمان را صرف كنیم تا به آن آرمان برسیم و آن ساختن ایرانی است كه خوشبختی مادی و معنوی مردم را تامین كند و الگویی برای ملت های دیگر باشد.
رهبر معظم انقلاب با بیان اینكه ایران تهدیدی برای كسی نیست ، تاكید كردند: ما به آرمانها و منافع ملی خود پایبندیم و كسی كه منافع ملی ما را تهدید كند، تیزی خشم ملت ایران را خواهد دید.
ایشان با بیان اینكه امروز دولت آمریكا منفورترین دولت‌ها در این كشور است، تاكید كردند: امروز دولت ما یكی از محبوب‌ترین دولتها طی صد سال گذشته و بعد از انقلاب مشروطه در ایران است.
رهبر معظم انقلاب خطاب به مسوولان آمریكایی فرموند: شما خودتان را با دولت ما مقایسه كنید. رییس جمهورتان را با رییس جمهوری ما مقایسه كنید.
ایشان خطاب به مسوولان آمریكایی اضافه كردند: رییس جمهوری شما، آقای بوش ، در هرجای دنیا كه وارد می‌شود با تظاهرات مخالفت‌آمیز و نفرت مردم مواجه می‌شود.
رهبر معظم انقلاب با بیان اینكه دولتها در آمریكای لاتین با شعار مخالفت با آمریكا سركار می‌آیند، خطاب به مسوولان آمریكایی فرمودند:
داوطلبان ریاست جمهوری در آمریكای لاتین شعار ضد آمریكایی سر می‌دهند و مردم به آنها رای می‌دهند، آیا منفوریت بیشتر از این.
حضرت آیت الله خامنه‌ای آنگاه به سفر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به اندونزی و همچنین سفر روسای جمهور پیشین به سایر كشورها اشاره كردند و استقبال مردم این كشورها از مسوولان ایرانی مورد توجه قرار دادند و خطاب به مسوولان آمریكایی فرمودند: چرا اینها را نمی‌فهمید و اعتراف نمی‌كنید.
ایشان با اشاره به شكست آمریكا در عراق و فلسطین برای روی‌كار آوردن دولتی دست نشانده تصریح كردند: چرا بوش اعتراف نمی‌كند كه با رفتارش ، كشور آمریكا را در دنیا منفور كرده است. چرا اعتراف نمی‌كنید كه ضعیف شده‌اید و تیغتان در دنیا كند شده است.
ایشان با بیان اینكه پادزهر فرود انقلاب اسلامی در خود انقلاب گذاشته شده است ، به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره فرمودند و پایبندی به مقررات اسلامی و رهبری و ولایت فقیه را دو عامل اصلی جلوگیری از فرود انقلاب دانستند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح فرمودند: انقلاب اسلامی از مسیر خود نمی‌ایستد چون جامعه ما جامعه‌ای مومن و دینی است و حراست از آنچه كه در قانون اساسی آمده است، از نظر مردم وظیفه می‌باشد.
ایشان با بیان این كه در نظام جمهوری اسلامی، اساس حركت بر پایبندی به مبانی است، افزودند: ولایت الهی كه به فقیه منتقل می‌شود، مشروط به پایبندی به احكام الهی است .
آیت الله خامنه‌ای افزودند: آن كسی كه در رتبه رهبری نشسته است اگر نسبت به آرمان‌های اسلامی و قوانین اسلامی از لحاظ نظری و عملی بی‌قید شود، از مشروعیت می‌افتد و اطاعت از آن، به كسی واجب نیست، بلكه جایز نیست.
رهبر معظم انقلاب با بیان این كه این انقلاب از مسیر و حركت خود هرگز باز نمی‌ایستد، افزودند: این جامعه یك جامعه مومن و دینی است و دین و انقلاب اسلامی در همه اقشار نفوذ دارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: مردم به دین معتقدند. آنچه كه جزو ارزش های دینی باشد، حراست از آن از نظر مردم یك وظیفه است.