تبیان، دستیار زندگی
ال  مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی، سیزدهمین شماره ماه‌نامه ره‌آورد نور را منتشر كرد.   اولین مطلب سیزدهمین شماره ره‌آورد نور، به معرفی پایگاه مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی اختصاص دارد. در این پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وبلاگ، منبر دیجیتال

مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی، سیزدهمین شماره ماه‌نامه ره‌آورد نور را منتشر كرد.

اولین مطلب سیزدهمین شماره ره‌آورد نور، به معرفی پایگاه مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی اختصاص دارد. در این پایگاه كه با نشانی www.noormags.com قابل دسترسی است بیش از دوهزار شماره از 79 عنوان مجله به صورت تمام متن قرار دارد.
در ادامه این شماره ره‌آورد نور، مقاله‌ای از كریم خان محمدی با عنوان جامعه اطلاعاتی و دین منتشر شده است. در این مقاله سعی شده ایده‌های مربوط به جایگاه دین به ویژه دین اسلام در جامعه اطلاعاتی امروز مورد كنكاش قرار گیرد و به این سوال‌های محوری پاسخ گفته شود: در جامعه كنونی، دین چه جایگاهی دارد؟ آیا دین در جامعه اطلاعاتی تضعیف شده است؟ دین در آینده چه جایگاهی خواهد داشت؟
وبلاگ،منبر دیجیتال؟!آری یا خیر عنوان گفت‌وگویی اختصاصی است با پروفسور حمید مولانا كه در این شماره ره‌آورد نور به چاپ رسیده است. پروفسور مولانا در این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال كه آیا وبلاگ می‌تواند یك منبر باشد، چالش مشروعیت را مهمترین چالش پیش‌روی وبلاگ‌های دینی برمی‌شمرد و از ضرورت وجود مركزی برای سامان‌دهی وبلاگ دینی‌ سخن می‌گوید.
علاوه بر عناوین فوق این مقالات در سیزدهمین شماره ره‌آورد نور به چشم می‌خورد: لغت در آیینه نرم‌افزار، فضاسازی برای تولید محتوای مفید در فضای سایبر، تاثیر سازنده اینترنت بر اخلاق كاربران، امضای دیجیتال و راسته كتابفروشی‌های مجازی قم.