تبیان، دستیار زندگی
ود     آیت الله امینی با اشاره به خصوصیات امام خمینی''ره'' گفت: 17 سال از رحلت ایشان می گذارد ولی هنوز شور و علاقه نسبت به ایشان در همه اقشار جامعه ایران و كشورهای دیگری جاری است و آن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایستادگی امام خمینی''ره'' دربرابر استكبار نشات گرفته از ایمان بود

آیت الله امینی با اشاره به خصوصیات امام خمینی''ره'' گفت: 17 سال از رحلت ایشان می گذارد ولی هنوز شور و علاقه نسبت به ایشان در همه اقشار جامعه ایران و كشورهای دیگری جاری است و آن به دلیل ایمان و خلوص نیت در كارهاست.

وی تصریح كرد:‌امام خمینی''ره'' منشاء تحولات بسیاری از در ایران و جهان بود و باید مراسم سالگرد ایشان هرساله با شكوه تر برگزار شود چرا كه همه باید در زمینه های سیاسی، حكومتی و دینی از ایشان درس گرفته و سرمشق خود قرار دهیم.

خطیب جمعه قم ادامه داد: حضرت امام خمینی''ره'' باعث بیداری اسلام در ایران و جهان شد و هر چه زمان می گذرد عظمت و كار ایشان روشن تر می شود و با شكوه تر جلوه می كند و امروزه هنوز امام خمینی در بین ما شناخته نشده و آیندگان آن را خواهند شناخت.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از مورد غفلت واقع شدن برخی از خصوصیات امام از جمله شخصیت فقیه وصاحب نظر افزود: امام خمینی''ره'' یك مرد سیاسی تنها نبود بلكه درابعاد گوناگون یك فیلسوف و عارف كامل بود.

آیت الله امینی ادامه داد:‌چرا درجامعه از مرجعیت اخلاق و صاحب نظر كمتر الگو گرفته می شود درصورتی كه این مسائل باعث منشا سیاسی و رهبری امام شد.

وی تقوای واقعی، حسن خلق، وظیفه شناسی و استقامت و ایمان واقعی را از خصوصیات بارز امام خمینی ره قلمداد كرد و گفت: امام محبوب بود در بین مردم چرا به خاطر داشتن اخلاق و ایمان واقعی.

امام جمعه موقت قم اظهار داشت: ایستادگی امام در مقابل استكبار جهانی نشات گرفته از ایمان او بود و این باعث حضور جوانان و مردم با ایمان در جبهه ها و خیابان ها شده است.

نائب رئیس مجلس خبرگان دلیل حمایت مردم از امام خمینی''ره'' مرجعیت تقلید ایشان ذكر كرد و گفت: امروزه باید مردم قدر مرجعیت را دانسته و آن را حفظ كنند چرا كه همیشه محتاج مرجعیت هستیم.