تبیان، دستیار زندگی
صحرای بزرگ آفریقا برای اولین بار در 37 سال اخیر شاهد بارش و به زمین نشستن برف بود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عجایبی در مورد جاندارن

صحرای بزرگ آفریقا برای اولین بار در 37 سال اخیر شاهد بارش و به زمین نشستن برف بود.

عجایبی در مورد جانداران

عجایبی در مورد جاندارانقارچ فوتی، این قارچ‌ کلاهک باز و تیغه‌های حامل هاگ ندارد و در عوض هاگ ها را از دهانه ای به بیرون فوت می کند.

عجایبی در مورد جاندارانفیل ها اگر مکانی که در آن آب وجود دارد پیدا کنند مسیر را برای سایر حیوانات نیز هموار می کنند تا آن ها نیز بتوانند از آن آب استفاده کند.

عجایبی در مورد جانداراندرختِ مرگ در هند بسیار فراوان و بدنام است و بیش از هر گیاهی در دنیا جهت خودکشی مورد استفاده قرار گرفته! میوه‌اش به سرعت باعث  توقف در گردش می شود.

عجایبی در مورد جاندارانعروس دریایی تنها موجود فنا ناپدیر، پس از احساس خطر، میتواند با حفظ ادراک خود به نوزاد تبدیل و دوباره رشد کند.

عجایبی در مورد جاندارانیوزپلنگ سرعت بالائی دارند و با سرعت بیشتر از 100کیلو متر بر ساعت می دود و برای غلبه بر خستگی براثر سرعت زیاد  به صورت مارپیج حرکت می کند و گاهی به خودش توقف می دهد.

عجایبی در مورد جاندارانگاو نر کور رنگ است و تنها در برابر حرکات شنلی که گاو باز در مقابل چشمانش تکان می دهد به خشم می آید و دیگر فرقی نمی کند شنل چه رنگی باشد.

عجایبی در مورد جاندارانطوطی‌ها هم مانند انسان ممکن است دچار اضافه وزن شوند، عدم رعایت رژیم غذایی مطلوب باعث ایجاد بافت چربی در بدن طوطی می شود.

عجایبی در مورد جاندارانتوت ها به دلیل وجود رزوراترول می توانند موجب افزایش طول عمر افراد شوند.

عجایبی در مورد جاندارانخرگوش ها و طوطی ها تنها حیواناتی هستند که بدون چرخاندن سر می توانند پشت سر خود را ببینند.

عجایبی در مورد جاندارانتنها موجود جاودانه دنیا Turritopsis Dohrnii یک نوع عروس دریایى است که بعد از رسیدن به بلوغ دوباره نابالغ مى شود و این چرخه همین طور ادامه دارد

عجایبی در مورد جاندارانحس بویایی سگ ها ۱۰۰برابر قویتر از انسان است در حالی که فقط یک ششم از جوانه های چشایی انسان را دارند.

عجایبی در مورد جانداراندر بسیاری از کشورها انجام روندهای جراحی روی یک اختاپوس بدون بیهوشی غیرقانونی است و این به خاطر هوش اختاپوس است

عجایبی در مورد جاندارانتنها حیوانی که به خاطر شجاعت وارد کتاب گینس شده گورکن عسل خوار است که از پوستش کارد نیزه و چاقو عبور نمی کند

عجایبی در مورد جانداراندر سال 2007 یکی از پرنده های مهاجر طولانی ترین پرواز استقامت را ثبت کرده کشتنش ضربه به جمجمه اش است! گاهی به شیر و پلنگ نیز حمله می کند.

کانال کودک و نوجوان تبیان

koodak@tebyan.com

تهیه: شهرزاد فراهانی- منبع: سایت هم میهن- سایت jahadistan

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.