تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) را موجب شکست توطئه و نقشه‌های شوم دشمنان بر ضد ایران برشمرد.   حضرت آیت‌الله   مكارم شیرازی، امروز در دیدار جمعی از پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پانزدهم خرداد زمان مناسبی برای بازخوانی انقلاب است

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) را موجب شکست توطئه و نقشه‌های شوم دشمنان بر ضد ایران برشمرد.

حضرت آیت‌الله   مكارم شیرازی، امروز در دیدار جمعی از پاسداران سپاه استان یزد و خراسان رضوی، وجود جوانان مؤمن و معتقد را نشانگر آیندة روشن انقلاب دانست.
وی با اشاره به برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) تصریح كرد: در روز چهاردهم خرداد، صدها هزار جوان عاشق حضرت امام (ره)، در مرقد مطهر ایشان تجمع می‌كنند كه این حضور باعث دلگرمی دلسوزان انقلاب می شود.
این مرجع تقلید حضور مردم در این مراسم را تشریفاتی نداست و افزود: برخی فكر می‌كنند این‌گونه برنامه‌ها تشریفاتی است، در حالی كه این مراسم بازتاب گسترده‌ای در جهان خواهد داشت. دشمنان شاهد و ناظر این مراسم هستند و می‌بینند كه انقلاب اسلامی و فرزندان آن هنوز زنده اند. رهبر و نظام اسلامی تنها نمانده و این امر موجب یأس آن ها می‌شود و اگر فكر حمله داشته باشند، در هم كوبیده خواهد شد.
وی همزمانی ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با قیام پانزدهم خرداد را فرصت مناسبی برای بیان ویژگی‌ها و اهمیت انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: اگر كسی شرایط پانزدهم خرداد را با دوران انقلاب مقایسه كند، خوب می‌فهمد كه ما كجا بودیم و امروز به كجا رسیده‌ایم.
حضرت آیت الله مكارم شیرازی خطاب به جوانان ایران زمین توصیه كرد: برای جوانان ایرانی لازم است كه تاریخ انقلاب را مطالعه كنند تا بهفمند كه این اسلام ارزان به دست نیامده است. اگر این را متوجه شدیم، اجازه نخواهیم داد این انقلاب را به راحتی از ما بگیرند. باید سالروز رحلت امام و پانزدهم خرداد را فرصتی مناسب برای بازخوانی انقلاب قرار دهیم.