تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معلم هنرمند را الگویی موفق برای دانش آموزان دانست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معلم هنرمند، الگویی موفق برای دانش آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معلم هنرمند را الگویی موفق برای دانش آموزان دانست

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

معلم هنرمند، الگویی موفق برای دانش آموزان است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،عصر دیروز مهدی فیض در آئین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات کُرال فرهنگیان، که با حضور 320 هنرمند فرهنگی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: معلمان باید علاوه بر هنر معلمی، به یک هنر دیگر هم به طور خاص آراسته باشد. و در رشته هایی مانند موسیقی ،طراحی، خطاطی ،نقاشی و یا اهل قرائت قرآن باشد.

وی افزود: معلمی که خود صاحب هنر نباشد نمی تواند دانش آموزانی هنرمند تربیت کند،بنابراین معلم باید اهل هنر، ورزش و فعالیتهای فرهنگی و ورزشی باشد تا با تاثیرگذاری بر دانش آموزان، نسلی توانمند برای آینده جامعه تربیت کند.

فیض با تاکید بر نقش الگویی معلم در مدرسه، عنوان کرد: معلمی که علاوه بر ایفای نقش معلمی در گروه سرود فرهنگیان نیز حضور دارد، بهترین الگو برای دانش آموزان در زمینه مشارکت درکارهای گروهی و تیمی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همانطور که از دانش آموزان  انتظار چند بعدی  بودن را داریم ، معلم هم باید این چنین باشد، وبا تقویت ساحت هنری خود ،الگویی برای دانش آموزان باشد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کُرال فرهنگیان گفت: این فعالیت ها برای نسل آینده ثمربخش خواهد بود و امید است درآینده شاهد ظهور نسلی با نشاط و هنرمند برای جامعه خواهیم بود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش