تبیان، دستیار زندگی
ست   بیست و نهمین نشست ادبی نقد شعر «شكوفه‌های خیال»، به مناسبت سالگرد ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی (ره)، عصر پنج شنبه در نگارستان اشراق قم برگزار شد.  در این مراسم كه به همت كانون آفرینش‌های ادبی حوزه‌ ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشعار امام برخاسته از یك اندیشه متعالی و حكمت عمیق است

بیست و نهمین نشست ادبی نقد شعر «شكوفه‌های خیال»، به مناسبت سالگرد ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی (ره)، عصر پنج شنبه در نگارستان اشراق قم برگزار شد.

در این مراسم كه به همت كانون آفرینش‌های ادبی حوزه‌ هنری استان قم و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور حجت‌الاسلام گلزاده، مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات، حجت‌الاسلام شریعتی سبزواری از یاران و شاگردان حضرت امام (ره) و شاعر معاصر و منتقد ادبی، استاد حمید رضا شكار سری برگزار شد، تعدادی از حاضران به قرائت اشعار خویش در رثای امام راحل(ره) پرداختند.
در این نشست، استاد شكارسری با تقسیم روش نقد ادبی به دو مرحله توضیحی و تحقیقی، به بررسی نسبت‌های موجود میان اشعاری كه درباره رحلت امام (ره) سروده شده است، پرداخت و تأكید كرد: در این نقد و بررسی باید از مرحله توضیحی و پرداختن به نكات فنی و ادبی، مانند مراعات و نظیر عبور كرد و در یك بحث تطبیقی میان آثاری كه در رثای امام(ره) خلق شده‌اند، به این سؤال پاسخ داد كه شاعر تا چه میزان به عناصر جدید دست یافته است؟
وی فقدان استواری مبانی فكری و خلأ اندیشه برخی شاعران امروز را از آسیب‌های شعر انقلاب دانست و افزود: اشعار امام برخاسته از یك اندیشه‌ متعالی و حكمت عمیق است كه متأسفانه این نکته مهم، به ندرت در شاعران امروز دیده می‌شود.
در ادامه حجت‌الاسلام شریعتی سبزواری با بیان خاطراتی از امام راحل (ره)، به برخورد جدی ایشان با اشعار انحرافی اشاره نمود و بخشی از سروده‌های خود درباره امام و انقلاب اسلامی را در جمع حاضران قرائت كرد.
شایان ذكر است، در این مراسم كه با حضور چشمگیر شاعران جوان شیفته حضرت امام (ره) همراه بود، مجموعه‌ای از آثار نقاشی با موضوع امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به نمایش در آمد.