تبیان، دستیار زندگی
ند   مدیر مدرسه علمیه معصومیه (س) قم اقدام دشمنان در توهین به مردم آذری‌ زبان را مصداق بارز عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد عنوان كرد. حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی  اظهار داشت: آن‌چیزی كه مورد بغض دشمنان ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردم آذری زبان تهدیدی را به فرصتی برای نظام تبدیل كردند

مدیر مدرسه علمیه معصومیه (س) قم اقدام دشمنان در توهین به مردم آذری‌ زبان را مصداق بارز عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد عنوان كرد.

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی  اظهار داشت: آن‌چیزی كه مورد بغض دشمنان است نخست وحدت ملی و سپس پیشرفت ایران در دانش هسته‌ای صلح‌آمیز است.
وی افزود: این دو عامل مهم در سایه هویت اسلامی و تمسك به توانایی جوانان ایرانی به وجود آمده است.
مدیر مدرسه علمیه معصومیه (س) با بیان این‌كه وضع كنونی حاكم بر كشور باعث نا امیدی دشمنان شده است، تصریح كرد: در كشور اسلامی ایران، مثلث نورانی ولی فقیه، ملت و دولت مانند كوهی استوار ایستاده است. بر همین اساس بدخواهان نظام عامل مهم این موفقیت‌ها كه همان اسلام و وحدت است را مورد تهاجم قرار داده‌اند.
استاد حوزه علمیه قم زیباترین نوع وحدت را وحدت ملی در پرتو دین عنوان كرد و افزود: ما آذری مسلمان نداریم، بلكه مسلمان آذری داریم؛ بلوچ مسلمان نداریم، بلكه مسلمان بلوچ داریم؛ یعنی همه مردم ما مسلمان هستند و در درجه دوم ترك، بلوچ، فارس، تركمن و مانند آن . اگر همین اصطلاحات را برعكس كنیم اولین گام اختلاف است.
وی این فرهنگ را فرهنگ پیامبر اعظم (ص) برشمرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام را بر هر چیزی مقدم كرد و ملیت را پس از اسلام مطرح ساخت. این همین چیزی است كه دشمن به آن پی نبرده است و قطعاً در ترفند اخیر خود شكست خواهد خورد.
حجت‌الاسلام قوامی در پایان تأكید كرد: با توجه به این‌كه جنبه اسلامیت مردم شریف شهرهای آذری‌زبان قوی‌تر است ، یك موج عظیمی در محكومیت این اقدام تفرقه افكنانه دشمن به پاخاست و بیعت مجددی با رهبری شد. یعنی مردم غیور آذری زبان از این تهدید، فرصتی برای نظام مقدس اسلامی به وجود آوردند و كاریكاتور روزنامه ایران، مصداق بارزی شد برای «عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد» .