تبیان، دستیار زندگی
شد  رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در همایش بانوان نخبه و فرهیخته، رشد و اعتلای بانوان را ناشی از دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) در این خصوص عنوان كرد و گفت: امروز نیز توجه و عمل به این دیدگاه‌ها بسیاری از مشكلات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدگاه‌های امام خمینی درباره حقوق بانوان باعث اعتلای جایگاه آنان در جامعه ایران شد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در همایش بانوان نخبه و فرهیخته، رشد و اعتلای بانوان را ناشی از دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) در این خصوص عنوان كرد و گفت: امروز نیز توجه و عمل به این دیدگاه‌ها بسیاری از مشكلات زنان را حل می‌كند.

در همایش بانوان نخبه و فرهیخته، حجت‌الاسلام حسین ایرانی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با تبریك میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: در دوران حاضر رسالت عظیمی بر دوش فرهیختگان قرار گرفته است.
وی افزود: فرهیختگان به ویژه بانوان باید مانند حضرت زینب (س) زمان‌شناس و زمینه‌شناس باشند. با توجه به ناشناخته ماندن ابعاد شخصیت حضرت زینب (س) بانوان موظف هستند جایگاه زن به ویژه زنان نخبه و فرهیخته را در جامعه تبیین نمایند.
وی افزود: با توجه به نظریه پردازی غرب درباره جایگاه زن و عمل‌كرد ناپسند آنان نسبت به زن، باید ترفند دشمنان را بشناسیم و به جامعه منتقل نمائیم تا خانواده در هوشیاری كامل به ارزش زن و جایگاه واقعی آن پی ببرد.
وی در ادامه تصریح كرد: امروز دشمن تلاش می‌كند از مسیر استحاله فرهنگی به اهداف خود دست پیدا كند و با شیوه‌ها و ابزار گوناگون به وجوه فرهنگی به ویژه حجاب، عفاف و پوشش با بدعت‌ها، شبهات و تحریف‌ها، بنیان خانواده را متلاشی نماید.
وی دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) در خصوص رعایت حقوق بانوان را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: امروزه زنان ایرانی، ارزش والای خود را مدیون نهضت حضرت امام خمینی (ره) هستند. امروز زنان از استقلال و آزادی برخوردار هستند و اگر دیدگاه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (ره) در برنامه‌های اساسی لحاظ گردد، بسیاری از مشكلات تساوی حقوق زنان و مردان از بین خواهد رفت.
وی در پایان گفت: نسل جوان باید دین خود را به شهیدان، امام راحل (ره) و به ویژه اسلام ادا نماید و در برابر مبارزه دشمنان با مظاهر اسلام ایستادگی نمایند.