تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش تعلیم و تربیت قرآنی دانش آموزان کشور را اولویت آموزش وپرورش دانست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعلیم و تربیت قرآنی دانش  آموزان کشور اولویت آموزش  و پرورش است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش تعلیم و تربیت قرآنی دانش آموزان کشور را اولویت آموزش وپرورش دانست.

تعلیم و تربیت قرآنی دانش  آموزان کشور اولویت آموزش  و پرورش است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اردبیل، محمدرضا مسیب زاده در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تأکید ویژه به برگزاری مطلوب مسابقات قرآنی دارد تا این رقابت ها فرصتی برای ترویج معارف دینی و قرآنی باشد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش افزود: در تعلیم و تربیت قرآنی، تمامی دانش آموزان و نه صرفاً دانش  آموزان حاضر در رقابت های قرآنی مورد تأکید است و هدف ما تربیت قرآنی نسل آینده کشور است.

وی ادامه داد: 7 میلیون دانش آموز از سراسر کشور مسابقات قرآن کریم در سطوح مختلف مدرسه، منطقه و استانی و در دوره های مختلف قرآن کریم با یکدیگر رقابت کرده اند که هدف اصلی از برگزاری این مسابقات ارتقای سطح علمی دانش آموزان در ارتباط با مباحث قرآنی است.

به گفته مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مسابقات کشوری در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود که استان اردبیل میزبان بخش پژوهشی با پنج رشته ثابت است.

مسیب زاده تأکید کرد: در ادامه نیز استان خراسان رضوی میزبان رقابت ها در بخش آوایی خواهد بود و در این رقابت ها هر دانش آموز ۱۰ دقیقه فرصت ارائه توانمندی خود را دارد.

وی اردبیل را به واسطه سابقه مذهبی و فرهنگی یکی از استان های موفق در میزبانی رقابت های قرآنی دانست و ابراز امیدواری کرد در این رقابت ها استعدادهای قرآنی شناسایی شوند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی