تبیان، دستیار زندگی
ند  حضرت آیت‌الله نوری همدانی عظمت و عزت امروز مسلمانان جهان را نتیجه حركت و قیام امام (ره) ارزیابی كرد.  حضرت آیت‌الله نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از دانشجویان و بسیجیان دزفول و اهواز، مهم‌ترین حركت ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با قیام امام خمینی (ره) مسلمانان عزت پیدا كردند

حضرت آیت‌الله نوری همدانی عظمت و عزت امروز مسلمانان جهان را نتیجه حركت و قیام امام (ره) ارزیابی كرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از دانشجویان و بسیجیان دزفول و اهواز، مهم‌ترین حركت حضرت امام را در هم كوبیدن سلطنت در ایران دانست و گفت: امام خمینی (ره) با از بین بردن رژیم سلطنتی، ولایت فقیه را در ایران حاكم كرد.
وی با بیان این‌كه سه عامل مهم حاكمیت، ‌قضاوت و مقام افتا برعهده ولی فقیه است، تأكید كرد: در طول تاریخ سلاطین و كسانی كه تنها به فكر عیش و نوش خود بودند، حكومت، قضاوت و افتا را از دست امامان معصوم (ع) و در زمان غیبت از فقهای دین گرفتند و با سلطه‌پذیر كردن برخی از افراد، از فتواها به نفع خود استفاده كردند.
این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: امروز در نتیجه قیام امام (ره)، دوباره ایران و امت‌های اسلامی عزت و عظمت پیدا كردند و حكومت، قضاوت و مقام افتا در اختیار ولی فقیه قرار گرفت.
وی با تأكید بر لزوم مطالعه صحیفه نور، وصیت‌نامه حضرت امام (ره) و مجموعه دفتر تبیان، تصریح كرد: اگر كسی می‌خواهد روحیه جهادی و انقلابی پیدا كند و برداشت اش از اسلام و انقلاب مانند امام باشد، لازم است كه مجموعه آثار حضرت امام را مطالعه كند؛ زیرا این مطالب متعلق به كسی است كه در فقه، فقاهت، شجاعت و مدیریت، تدبیر و زمان شناسی در حد بالایی بود و توانست حكومت اسلامی و هشت سال جنگ را اداره كند و آن را با عزت به پایان برساند.
حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلاور مردی‌های مردم اهواز در طول هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: امام خمینی می فرمود، مردم اهواز حق خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند. ما نیز شاهد بودیم در جنگ تحمیلی هرچه شدت حملات دشمن بیشتر می‌شد، مقاومت مردم اهواز هم بیشتر می‌شد.