تبیان، دستیار زندگی
ند  حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی پیام انقلاب اسلامی ایران به جهان استعمار و استكبار را غیرقابل برگشت دانستن تاریخ سلطه و استعمار كشورهای اسلامی دانست.  حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی در ابتدای درس خارج خود در مسج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دشمنان هرگز نمی‌توانند بر ایران تسلط پیدا كنند

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی پیام انقلاب اسلامی ایران به جهان استعمار و استكبار را غیرقابل برگشت دانستن تاریخ سلطه و استعمار كشورهای اسلامی دانست.

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: انقلاب در داخل كشور ایران خدماتی انجام داد كه همه می‌دانند ولی دو خدمت بزرگ بیرون از كشور انجام داد، نخست این‌كه، مسلمانان قبل از انقلاب ایران فكر می‌كردند اسلام دینی است كه تنها نماز و روزه و مسجد و قرآن دارد، اما نمی‌دانستند كه چه قدرت عظیمی در اسلام نهفته است و می‌تواند قوی‌ترین قدرت‌های زورگوی جهان را تكان دهد.
وی اضافه كرد: حضرت امام بدون سلاح و لشگر در مقابل قدرت زورگو قرار گرفت ولی پیروز شد. سلاح واقعی او اسلام و عاشورا بود. مسلمانان جهان متوجه شدند اسلام چنان قدرتی دارد كه می‌تواند قدرت‌های بزرگ را از بین ببرد. بر همین اساس قیام‌های اسلامی در كشورهای مختلف مثل لبنان و فلسطین به وجود آمدند.
این مرجع تقلید قیام امام را موجب بیداری جهان اسلام برشمرد و افزود: كشورهای غیر مسلمان و جهان سوم فكر می‌كردند دنیا در دست شرق یا غرب است و باید وابسته باشند و اگر مستقل عمل كنند نابود می‌شوند. اما بعد از پیروزی انقلاب ملت‌ها متوجه شدند كه اگر به ایمان و روحیه خودباوری تأكید كنند می‌توانند زندگی كنند.
وی ادامه داد: امروز جبهه استعمار و استكبار در ضعف قرار دارد چون این دو پیام به جهان آموزش داده شده است. به همین دلیل بزرگ‌ترین مانع و چالش پیش روی خود را نظام اسلامی ایران می‌دانند.
این مرجع تقلید تأكید كرد: با بیداری جهان اسلام استعمار و استكبار هرگز نمی‌توانند تاریخ را به عقب برگردانند و سلطه‌های ظالمانه خود را مجدداً احیا كنند و بر سر كشورهای مستعضعف تسلط پیدا كنند. برهمین اساس دنیای جهان سوم باید از ایران و انقلاب و بخصوص امام قدردانی كند.
وی با اشاه به تلاش دشمنان برای از بین بردن خواست ملت ایران در جهت دست‌یابی به دانش هسته‌ای گفت: اگر ایران موفق به دست‌یابی حق خود شود تمام كشورهای جهان سوم می‌توانند برای رسیدن به حق خود حركت كنند و اگر جلو ما را بگیرند تمام كشورها هم نمی‌توانند به حق خود برسند. در واقع ایران در حال خدمت كردن به جهان سوم است.