تبیان، دستیار زندگی
فت   در دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید ابوالحسن مولانا، یادنامه این عالم ربانی با عنوان «مولای حُسن»، در 334 صفحه منتشر شد.   «مولای حسن» درباره خاندان عالم پرور چندین صد ساله آل مولانا همراه با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یادنامه دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید ابوالحسن مولانا انتشار یافت

در دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید ابوالحسن مولانا، یادنامه این عالم ربانی با عنوان «مولای حُسن»، در 334 صفحه منتشر شد.

«مولای حسن» درباره خاندان عالم پرور چندین صد ساله آل مولانا همراه با نكته‌های ناگفته‌ از تاریخ روحانیت و علما تدوین شده است.
آیت‌الله سید ابوالحسن مولانا (ره) از اعقاب شاه قاسم انوار به شمار می‌رفت كه عمری در آذربایجان مایه خیر و بركت معنوی و محل رجوع مؤمنان بود.
از آن مرحوم تألیف های مختلفی در موضوعات دینی به یادگار مانده كه برخی از آن‌ها به چاپ رسیده است.
در این كتاب كه به مقدمه آیت‌الله علی كریمی جهرمی آغاز می‌شود، در زندگی‌نامه خودنوشت آن مرحوم می‌خوانیم: در خارج فقه، یك دوره اصول را از محضر آیت‌الله سید محمد محقق داماد كه تقریباً هفت سال طول كشید، استفاده كردم و تقریباً نصف دوره اصول را نیز از محضر آیت‌الله العظمی بروجردی و مقداری نیز از محاضر آیت‌الله العظمی حاج سید محمد تقی خوانساری و حضرت امام و علامه طباطبایی استفاده نمودم.
در این كتاب، رساله مختصر اخلاقی از آیت‌الله مولانا (ره)، گفتار منتشر نشده با موضوع دعا و منزل آخر برای نخستین بار انتشار یافته است.
در پایان كتاب، اسناد و تصاویری در این زمینه به چشم می خورد.