تبیان، دستیار زندگی
مدیركل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی گفت: از برگزاری مسابقات كُرال فرهنگیان با حضور 320 هنرمند فرهنگی از سراسركشور خبرداد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری مسابقات كُرال فرهنگیان با حضور 320 هنرمند فرهنگی از سراسر كشور

مدیركل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی گفت: از برگزاری مسابقات كُرال فرهنگیان با حضور 320 هنرمند فرهنگی از سراسركشور خبرداد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

برگزاری مسابقات كُرال فرهنگیان با حضور 320 هنرمند فرهنگی از سراسر كشور

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، مهدی علی اكبر زاده در آئین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات كُرال فرهنگیان كه با حضور 320 هنرمند فرهنگی از10، استان ها در تالار بهشتی اردوگاه شهید باهنرتهران برگزار شد، با تاكید بر ضرورت هنر در مدارس، اظهاركرد: هرگاه فرآیند آموزشی با هنر همراه شود اثر گذاری آن بر دانش آموزان چند برابر می شود .

مدیركل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی افزود: كودكی كه اولین كلمات را می ‌آموزد همواره دوست دارد والدینش برای او شعر بخوانند و این نشانه انس و الفت انسان با موسیقی است .

وی تصریح كرد: شعر و موسیقی آن گاه موثرتر است كه هنرمندان هم نوا شوند و به صورت گروهی هنر خود را ارائه دهند .

علی اكبر زاده اجرای مسابقات كرال فرهنگیان را الگویی برای تشویق دانش آموز به شعر و موسیقی عنوان و اعلام كرد: یكی از مهم ترین ابزار انتقال فرهنگ به جامعه استفاده از شعر و موسیقی و همسرایی است .

مدیركل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی خاطر نشان كرد: همان طور كه یك صدای متفاوت وقتی درگروه قرار می گیرد و به هم نوایی می پردازد ازثر بخش و دلنشین است در جامعه نیز این هم نوایی باید در زندگی افراد وجود داشته باشد .

وی ادامه داد: افراد با هر سلیقه و تفكری كه باشند اگر هم نوا شوند و ندای وحدت سر دهند پیروز خواهند شد چنان كه شاهد پیروزی دولت تدبیر وامید در انتخابات اخیر هستیم .

علی اكبر زاده گفت: یك هنرمند می ‌تواند با نوای زیبای خودش یك جامعه را تغییر دهد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش