تبیان، دستیار زندگی
اد حجت الاسلام و المسلمین نصرتی درهم اندیشی شیوه های گسترش و تعمیق كرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در حوزه علمیه های علمیه كه صبح امروز برگزار شد از برگزاری 23 كرسی از سال 83 تاكنون خبرداد.   وی هدف از برگزاری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر دفتر جنبش نرم افزاری حوزه علمیه قم از برگزاری 23 كرسی نوآوری، آزاداندیشی و نقد و مناظره خبرداد

حجت الاسلام و المسلمین نصرتی درهم اندیشی شیوه های گسترش و تعمیق كرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در حوزه علمیه های علمیه كه صبح امروز برگزار شد از برگزاری 23 كرسی از سال 83 تاكنون خبرداد.

وی هدف از برگزاری این همایش را بررسی فعالیت ها و تجربیات نهادهای فعال در زمینه كرسی های نظریه پردازی های سالیان اخیر عنوان كرد.

حجت الاسلام و المسلمین نصرتی با اشاره به سابقه فعالیت این دفتر افزود: معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از سال 83 با تاسیس دفتر جنبش نرم افزاری فعالیت های خود را دراین زمینه متمركز كرد و اقدام به برگزاری كرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره نمود كه درقالب های متفاوت و متناسب با شرایط علمی و وضعیت موجود علمی و حوزوی برگزار شد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این كرسی ها خاطر نشان كرد: ابتدا موضوعی كه با فرایند تولید علم سازگار باشد توسط تظریه پرداز انتخاب و توسط هیات نقد مورد بررسی قرار می گیرد كه البته برخی جلسات نیز بدون حضور هیات نقد برگزار می شود و در واقع به نظریه پرداز فرصت كافی داده می شود كه دریك جلسه بحث خود را ارائه دهد.

حجت الاسلام نصرتی با اشاره به 23 كرسی برگزارشده تصریح كرد: این كرسی ها در واقع نقطه آغازی است برای نهادینه شدن این كرسی ها و تا آنجا كه جامعه علمی ما به وضعیت تثبیت شده ای برسد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینكه جلسات به منظور فرهنگ سازی و ایجاد زمینه روانی در جامعه علمی برگزار می شود افزود: پس از تشكیل دبیرخانه هیات حمایت از كرسی ها ی نقد ، نظریه پردازی و مناظره در مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد كمیته حوزوی آن در قم اقدام به برگزاری جلساتی نمود و قرار شد با زمینه سازی مناسب همه مراكز علمی و حوزوی چگونگی نهادینه شدن این كرسی ها را بررسی كنند.

حجت الاسلام نصرتی در پایان اظهار امیدواری كرد: در آغاز سال تحصیلی آتی هم اندیشی مفصل تری برگزار شود تا طی آن برنامه های كرسی ها به تثبیت رسیده و همه نهادهای آموزش و پژوهشی فعال كار خود را در علوم اسلامی و انسانی آغاز كنند.

پایان پیام/