تبیان، دستیار زندگی
لد  معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دفتر قم چاپ مجموعه‌های مختلفی از آثار امام خمینی(ره) و برگزاری همایش‌های علمی را از جمله برنامه ‌های این معاونت در جهت نشر افكار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) عنو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار مجموعه آثار امام خمینی در پنجاه جلد

معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دفتر قم چاپ مجموعه‌های مختلفی از آثار امام خمینی(ره) و برگزاری همایش‌های علمی را از جمله برنامه ‌های این معاونت در جهت نشر افكار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) عنوان كرد.

حجت‌‌الاسلام حسن پویا با ذكر این مطلب به بیان فعالیت‌های پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دفتر قم پرداخت. وی به جمع‌آوری آثار امام خمینی(ره) اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه آثار امام خمینی(ره) در موضوعات مختلف و با چاپ‌ها و ترجمه‌های متفاوت چاپ شده، معاونت پژوهشی موسسه در قم، دست به جمع‌آوری آثار و مرتب كردن و همچنین منقح ساختن برخی از آنها كرده و این آثار را تحت عنوان مجموعه آثار امام خمینی(ره) در پنجاه جلد منتشر خواهد كرد كه از این پنجاه جلد كار تدوین سی جلد به پایان رسیده و تا آخر امسال بیست جلد باقیمانده نیز آماده چاپ می‌شوند.
حجت‌الاسلام پویا از چاپ مجموعه‌ ده جلدی درباره امام خمینی(ره) به زبان عربی خبر داد و افزود: این مجموعه با عنوان الامام الخمینی و النهضه و المجتمع در ده جلد منتشر خواهد شد كه جلدهای اول و دوم آن به مباحث قرآن اختصاص دارد . علاوه بر این مجموعه‌ای با عنوان امام خمینی(ره) و مفاهیم اخلاقی برای گروه سنی جوانان در دست اقدام است كه از این مجموعه پنج جلد با موضوعات انتقاد و انتقاد پذیری، مدارا، اعتماد به نفس، غیبت و اخلاق مسولان منتشر شده و مابقی در دست تالیف است.
معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دفتر قم به بیان فعالیت‌های آینده این دفتر پرداخت و گفت: تبیین مكاتب علمی حضرت امام(ره)‌در علوم مختلف و همچنین اصطلاح‌نامه علمی حضرت امام(ره)‌ در دو بخش علوم نقلی و علوم عقلی و تدوین متون درسی بر اساس اندیشه‌های امام خمینی(ره) از جمله فعالیت‌های آینده این معاونت است.
وی ادامه داد: یكی از پروژه‌های مهم در دست اقدام، تهیه دانشنامه حضرت امام(ره) است كه در این دانشنامه هر آنچه مربوط به امام خمینی(ره) می‌شود اعم از خاندان، شاگردان، اساتید، آثار و دیگر مطالب در قالب 1200 تا 1400 مدخل جمع‌آوری می‌شود.
حجت‌الاسلام پویا، برگزاری همایش‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های معاونت پژوهش دانست و ادامه داد: كنگره اخلاقی عرفانی امام(ره)، همایش اندیشه حكومت دینی امام خمینی(ره) و كنگره بررسی نقش زمان و مكان در اندیشه فقهی امام خمینی(ره)‌ از جمله برنامه‌هایی است كه قبلا به وسیله دفتر قم موسسه برگزار شده و امیدواریم در آینده بتوانیم همایش امام و روحانیت را در قم برگزار كنیم.