تبیان، دستیار زندگی
وب سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در گفتگویی با پوران درخشنده به بررسی فیلمهای حوزه آسیبهای اجتماعی پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی تبیانی با پوران درخشنده

وب سایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در گفتگویی با پوران درخشنده به بررسی فیلمهای حوزه آسیبهای اجتماعی پرداخت.

هومن بهلولی- روابط عمومی

 پشت صحنه فیلم «زیر سقف دودی» به کارگردانی «پوران درخشنده»

به گزارش تبیان، بخش فیلم و تلویزیون موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این گفتگو را با کارگردان فیلمهای خانوادگی تهیه و منتشر کرده است.

پوران درخشنده در این گفتگو با اشاره به ساخت فیلم زیرسقف دودی گفت: این فیلم سینمایی بر اساس موضوع طلاق عاطفی ساخته شده و تلاش می‌کند تا این موضوع را به خوبی بررسی کند.طلاق عاطفی اصلا طبقه نمی شناسد؛ صدمه ای است که به همه طبقات برخورد کرده. چه آن که وضع مالی خوبی دارد چه آن که شرایط اقتصادی اش بسامان نیست. البته ممکن است خیلی ها زندگی موازی نداشته باشند ولی در طلاق عاطفی بسر می برند و در تنهایی خودشان هستند. این که ما فکر کنیم طلاق عاطفی مخصوص طبقه خاصی است حرف درستی نیست. منتها چیزی که الان خیلی پررنگ شده در کنار زندگی مشترک، روابط موازی هم شکل گرفته و این خانواده را بیشتر تهدید می‌کند.

کارگردان فیلم زیرسقف دودی این فیلم را اثری موفق در حوزه خانواده دانست و افزود: دخترانی که سن بالا هستند و خواستگار ندارند برغم این که از نظر اقتصادی روی پای خودشان هستند ولی خب باید انتخاب شوند و گاهی این حس مادرانگی را باید فراموش کنند و در آرزوی بچه دار شدن هستند پس خیانت به معنای متعارفش شکل نگرفته؛ علاقه و عشقی است که یک جایی به نقطه ای می رسد که مرد نمی تواند فرزند و همسرش را از روی خودخواهی رها کند. بالاخره اطراف ما آدم هایی هستند که جذابیت ایجاد می‌کنند و در بزنگاه سر دیگری کلاه می گذارند. داستانی که می بینید واقعی است؛ این پسر برای رسیدن به خواسته اش و ازدواج با دختر مورد علاقه به دوستانش اعتماد می‌کند اما آن ها شارلاتان هستند و به طرفه العینی او را دور می زنند. نمونه هایش را در صفحه حوادث روزنامه ها زیاد می بینیم. طبیعتا وقتی خانواده ها برای فرزندان امنیت عاطفی فراهم نمی کنند و محبتی بین پدر و مادر نمی بیند الگویش آدم هایی می‌شود که ظاهر دوست اند اما شیاد هستند و زندگی اش را بر باد می دهند.

این گفتگو توسط بخش فیلم وتلویزیون موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان تهیه شده و متن کامل آن در اینجا قابل مشاهده است.