تبیان، دستیار زندگی
رد  رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی دفتر قم، تحریف ، گزینش و نسبت دروغ به‌ دیدگاه‌های امام (ره) را یك تهدید مهم دانست.  حجت‌الاسلام رسول عبداللهی رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قم، با بیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام (ره)در عین اعتقاد مصلحت به هیچ وجه از اصول عقب نشینی نمی‌كرد

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی دفتر قم، تحریف ، گزینش و نسبت دروغ به‌ دیدگاه‌های امام (ره) را یك تهدید مهم دانست.

حجت‌الاسلام رسول عبداللهی رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قم، با بیان مبانی فقهی امام خمینی(ره)، پافشاری ایشان بر اصول را یاد آور شد و گفت: امام بر اصول خود ثابت بودند و به هیچ وجه عقب نشینی نمی‌كردند. با اینكه عناوین ثانوی فقه حكومتی، تاثیر زمان و مكان در فقه و اجتهاد و مصلحت جز‌ء مبانی فقهی امام بود در عین حال از اصول خود قدمی عقب نشینی نمی‌كرد چنانكه ما مصداق این پافشاری را درقضیه سلمان رشدی شاهد بودیم.
وی افزود: دشمنی دشمنان با امام هم به خاطر همین پافشاری بر اصول بود و هم اكنون نیز با گذشت سالها از رحلت امام راحل این دشمنی همچنان ادامه دارد و در واقع همان مبارزه با اندیشه و راه امام راحل(ره) است.
حجت الاسلام عبداللهی حضور افكار و اندیشه‌های حضرت امام در جهان را از نشانه‌های صدرو انقلاب و زنده بودن راه و حقیقت و هویت امام دانست و افزود:ابراز علاقه و محبت مسلمانان جهان و آزاد اندیشان غیر مسلمان به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هم ریشه در علاقه آنان به امام خمینی(ره) دارد.
رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)قم ، با اشاره به برخی اظهار نظرها در باره امام راحل ، تاكید كرد : ما نمی توانیم ادعای طرفداری از امام را داشته باشیم اما نظرات امام را گزینشی مطرح كنیم .یكی از این تهدیدها دروغهایی است كه به امام نسبت داده می‌شود و همچنین نقل قول های ناقص از امام و تحریف ها ی منتسب به امام. ما باید ببینیم نظر امام چیست تا از آن تبعیت كنیم نه اینكه نظر خودمان را به اسم امام منتشر كنیم.