تبیان، دستیار زندگی
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرروش در نشست خبری از برگزاری مسابقات ورزشی با شركت 19 هزار دانش آموز در تابستان 96 خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری مسابقات ورزشی با شركت 19 هزار دانش آموز در تابستان 96

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرروش در نشست خبری از برگزاری مسابقات ورزشی با شركت 19 هزار دانش آموز در تابستان 96 خبر داد:

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

برگزاری مسابقات ورزشی با شركت 19 هزار دانش آموز در تابستان 96

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز مهرزاد حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر كشور كه در سالن فدراسیون ورزش دانش آموزی برگزار شد، اظهاركرد: فعالیت های تابستانی معاونت تربیت بدنی و سلامت در قالب 3 محور، آموزش منابع انسانی و ارتقای منابع در حوزه ورزشی و بهداشتی، فعالیت های تابستانی كانون های درون و برون مدرسه ای و مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر مرحله كشوری، در تابستان 96 انجام می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرروش افزود: در حوزه منابع انسانی تلاش خواهیم كرد، مشكلات موجود را مرتفع كنیم تا با آغاز سال تحصیلی جدید با موانع مواجه نشویم و در این راستا، علاوه بر توانمندسازی نیروی انسانی ، تجهیز و توسعه امكانات ورزشی در مدارس را در دستوركار داریم.

حمیدی، سیاست های كلان آموزش وپرورش و سند تحول بنیادین را اسناد بالادستی در حوزه تربیت بدنی و سلامت عنوان كرد و افزود: حوزه تربیت بدنی همواره تلاش می‌كند، محتوای سند تحول را عملیاتی كند و در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است.

وی مشاركت همه جانبه دانش آموزان، معلمان، والدین، محله ها ونهادها و دستگاه ها در حوزه تربیت بدنی ضروری دانست و خاطرنشان كرد: هدف از برگزاری مسابقات ورزشی، انجام كار تیمی و آموزش مدیریت با رویكرد تربیتی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش از برگزاری مسابقات ورزشی تابستانی با حضور 19 هزار دانش آموز خبر داد و اظهار كرد: بیش از 13 میلیون دانش آموز و دروس تربیت بدنی را در مدارس می گذرانند و 4.5 میلیون دانش آموز در مسابقات والمپیادهای ورزشی شركت كردند.

وی ادامه داد: 1.5 میلیون دانش آموز در كانون های درون و برون مدرسه ای با هم رقابت كردند و از این تعداد300 هزار نفر در مرحله استانی مشاركت كردند و در نهایت 19 هزار نفر به مسابقات كشوری راه یافتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرروش افزود: پیش بینی می شود با رصدی كه توسط فدراسیون های ورزشی مختلف در زمان برگزاری مسابقات تابستانی  صورت می گیرد، بیش از هزار منتخب مسابقات برای شركت در مسابقات بین المللی و المپیك های جهانی انتخاب شوند.

حمیدی افزود: مسابقات ورزش دانش آموزی در سطح جهانی نیز برگزار می شود و نمایندگانی در رشته های مختلف به این مسابقات اعزام می شوند.

وی با بیان این كه به دنبال كمیت در تاسیس مدارس تخصصی ورزش نیستیم، خاطر نشان كرد: در حال حاضر 192 مدرسه تخصصی ورزش در سراسر كشور فعالیت دارند كه البته میزان آن در گذشته به مراتب بیشتر بوده، اما بسیاری از آن ها لغو مجوز شده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرروش خاطرنشان كرد: ما با فدراسیون های مختلف، جلسات متفاوتی برگزار كردیم تا به جای این كه دانشگاه علمی، كاربردی ایجادكنند،‌ با همكاری آموزش و پرورش، مجوز مدارس تخصصی ورزش برای استعدادیابی دانش آموزان دریافت كنند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش