تبیان، دستیار زندگی
ند آیت الله نوری همدانی در دیدار با دانشجویان علوم پزشكی كرمان اصلاح حكومت ها را عامل اصلاح ملت ها دانست و افزود: حكومتی كه بر اساس قوانین الهی تشكیل شده باشد و برنامه های خود را براساس آن تنظیم كند می تواند باعث اصلاح مر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای اصلاح مردم باید حكومت ها اصلاح شوند

آیت الله نوری همدانی در دیدار با دانشجویان علوم پزشكی كرمان اصلاح حكومت ها را عامل اصلاح ملت ها دانست و افزود: حكومتی كه بر اساس قوانین الهی تشكیل شده باشد و برنامه های خود را براساس آن تنظیم كند می تواند باعث اصلاح مردم شود

وی ضمن گرامیداشت ایام رحلت امام خمینی''ره'' افزود: انقلابی كه امام در ایران ایجاد كرد پدیده ای جهانی بود كه تحولی عظیم در تاریخ زندگی انسان ها و درعرصه جهان به وجود آورد كه امروز شاهد بركات آن هستیم.

این مرجع شیعه خطاب به دانشجویان تاكیدكرد: لازم است زمان خود را بشناسید و فرزند زمان خود باشید چرا كه با شناخت و مطالعه وضعیت ایران در قبل از انقلاب و مقایسه آن با بعد از انقلاب متوجه دستاوردهای این پدیده بزرگ خواهید شد.

وی افزود: در فرهنگ اهل بیت''ع'' بسیار سفارش شده كه زمان شناس و فرزند زمان خود باشیم تا دچار اشتباه نشویم.

بعد از انقلاب برداشت تشكیل حكومت اسلامی بود چرا كه مساله حكومت درسرنوشت انسان ها بسیارمهم است و قدرت فرهنگی، تعلیم و تربیت، ارشاد، هدایت و قدرت امورسیاسی و اجتماعی با حكومت ها درارتباط است و اسلام نیز بر تشكیل حكومت اسلامی سفارش بسیار كرده است.

وی ایجاد وحدت را دومین كار بزرگ امام برشمرد و تصریح كرد: ‌وحدت پایه و اساس یك حكومت است و امام آنچه را كه باعث ایجاد فاصله می شد را درهم كوبید و وحدت بین حوزه ودانشگاه ووحدت بین نهادها و گروه های مختلف حاصل تلاش امام بود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تفاوت حكومت اسلامی ایران با دیگر كشورها افزود: در حكومت های دموكراسی دردنیا آنچه مهم است رای مردم است وتنها جنبه مردمی دارد اما حكومت اسلامی هم جنبه مردمی و هم جنبه الهی داردو یك حاكم باید فقیه، عادل، شجاع و مدبر باشد تا بتواند حكومت و جامعه را اداره كرده و دربرابر ترفندهای دشمنان بایستد.