تبیان، دستیار زندگی
کفشدوزک ها انواع و گونه های مختلفی دارند که هر کدام به طور مجزا زیبا و جالب هستند. به نوعی می توان گفت به عنوان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این کفشدوزک است

کفشدوزک ها انواع و گونه های مختلفی دارند که هر کدام به طور مجزا زیبا و جالب هستند. به نوعی می توان گفت به عنوان آفت خوارانی سیری ناپذیر یکی از حشرات مورد علاقه کشاورزان نیز می باشند. در این مطلب به نمونه هایی از آن ها پرداخته ایم:

این کفشدوزک است

نام:کفشدوزک رده :حشره غذا :گیاه خوار و گوشت خوار (همه چیز خوار) طول عمر در حیات وحش :2 تا 3 سال اندازه :8 تا 10 میلی متر

فواید کفشدوزک در کشاورزی:

بیش تر مردم  کفشدوزک ها را به خاطر رنگ بندی زیبا و جثه کوچکشان دوست دارند ولی کشاورزان نظری کاملا متفاوت دارند. آن ها کفشدوزک ها را به دلیل اشتها در غذا خوردن دوست دارند. 

کفشدوزک ها اشتهایی سیری ناپذیر  ئر خوردن حشرات دارند. آن ها گیاه خوار هستند و شته ها را دوست دارند، با خوردن این شته ها کمک بسزایی به کشاورزان می کنند.

کفشدوزک ها در میان شته ها تخم گذار یمی کنند و زمانی که تخم ها شکسته می شوند شته ها نیز غذا خوردن را آغاز می کنند.

این کفشدوزک است

پرواز کفشدوزک ها:

آن ها قدرت پرواز زیادی دارند. با فرا رسیدن فصل سرما به محلهای زمستانه خود مهاجرت می کنند اما دوباره در بهار سر و کله شان لابه لای بوته های سبزیجات و شاخ و برگ درختان پیدا می شود که به دنبال شکار هستند.

ولی به طور کلی کفشدوزک های مفید عبارتند از:

کفشدوزک های نوزده نقطه ای، یازده نقطه ای، دو نقطه ای، ده نقطه ای، چهار لکّه ای و کفشدوزک های کروی.

این کفشدوزک است

تغذیه کفشدوزک ها:

کفشدوزک ها هم نوع خوار نیز هستند. در صورت کم یاب شدن غذا، کفشدوزک ها هر کاری که برای زنده ماندن لازم باشد انجام می دهند، حتی اگر این کار به معنی خوردن یک دیگر باشد. کفشدوزک گرسنه در صورت مواجهه با یکی از هم نوعان خود، آن ها را نیز یک وعده غذایی به شمار می آورد.

کفشدوزک های تازه به بلوغ رسیده یا لاروهایی که تازه پوست انداخته اند به اندازه کافی برای جویدن نرم هستند. تخم ها یا شفیره ها نیز منبع تأمین پروتئین برای کفشدوزک هایی است که سهم شته هایشان را تمام کرده اند

این کفشدوزک است

koodak@tebyan.com

تهیه: شهرزاد فراهانی- منبع: سایت نمناک- سایت حوزه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.