تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ساختار فرهنگی مناطق محروم را یكی از دلایل اصلی عدم پوشش تحصیلی دانش آموزان دانست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساختار فرهنگی مناطق محروم یكی از دلایل اصلی عدم پوشش تحصیلی است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ساختار فرهنگی مناطق محروم را یكی از دلایل اصلی عدم پوشش تحصیلی دانش آموزان دانست.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

ساختار فرهنگی مناطق محروم یكی از دلایل اصلی عدم پوشش تحصیلی است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، پیش از ظهرامروز، رضوان حكیم زاده در ششمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخصه های آموزشی وپرورشی در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته كشور كه با حضور وزیر آموزش و پرورش و به میزبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، با اشاره به پایین بودن پوشش تحصیلی در مناطق محروم، گفت: هرچند محدودیت های مالی و مشكلات اقتصادی در عدم پوشش تحصیلی مؤثر است ، اما دلیل اصلی ، بازماندن برخی دانش آموزان به ویژه دختران از تحصیل مسائل فرهنگی حاكم بر مناطق محروم است كه اغلب از ورود فرزندانشان به كلاس های درس دارای معلم مرد ، جلوگیری می كنند.

وی افزود: شایسته است ، جلسات این شوراها هر بار در یك منطقه محروم برگزار شود ، تا هم افزایی نهادها و دستگاه ها در رفع مشكلات مناطق محروم بیشترتقویت شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش تصریح كرد: عدالت آموزشی تنها شامل دسترسی به آموزش نیست، بلكه فراهم كردن شرایط و فرصت های یادگیری برای همه افراد و كاهش نابرابری هاست.

حكیم زاده اظهار كرد: به منظور رفع مشكلات 4 استان محروم؛سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و كرمان مسائل مربوطه در 4 شاخص ، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، بهداشت و پوشش تحصیلی به تفكیك موردبررسی قرار گرفت.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش