تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام معلمان شاغل در مدارس غیردولتی از مهر ۹۶ بیمه می شوند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام معلمان مدارس غیر دولتی مهر ۹۶ بیمه می  شوند

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی از مهر ۹۶ بیمه می شوند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تمام معلمان مدارس غیر دولتی مهر ۹۶ بیمه می  شوند

به گزارش مركزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، حسن مسعودی در رابطه با بیمه معلمان مدارس غیر دولتی اظهارکرد: برخی معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی بیمه نیستند اما این بدان معنا نیست که هیچ یک از معلمان مدارس غیر دولتی بیمه نباشند.

وی افزود: در قانون مدارس غیر دولتی که سال گذشته دائمی شد، آموزش و پرورش موظف شد تا آئینامه هایی را برای برخی از مواد آن تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند که بر این اساس آئین نامه ای در رابطه با مدارس و مراکز غیر دولتی تهیه شده و بحث بیمه کارکنان در آن مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق با آئین نامه مدارس و مراکز غیر دولتی تمام کارکنان تمام وقت که فاقد پوشش بیمه هستند حتماً باید از مزایای قانون تامین اجتماعی بهره مند شوند.

مسعودی با اشاره به این که 200 هزار نفر در مراکز و مدارس غیردولتی فعالیت می کنند تصریح کرد: تعدادی از این افراد هنوز بیمه نشده اند. هم چنین کارکنان مدارس غیر دولتی تمام وقت یا پاره وقت هستند که افراد تمام وقت باید از مزایای قانون تامین اجتماعی به صورت کامل و افراد پاره وقت باید متناسب با ساعاتی که کار می کنند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در تجمعات اخیر معلمان مدارس غیر دولتی شاهد بودیم که آن ها انتظار داشتند مانند سایر کارکنان دستگاه های دولتی بیمه شوند. اما قانون گذار مشخص کرده که نحوه بیمه آن ها چگونه باشد و ما نیز در آئین نامه اجرایی مدارس غیر دولتی آن را مطرح کرده ایم.

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: تمام افرادی که در مدارس غیردولتی فعالیت می کنند با شروع سال تحصیلی 96-97 در هر شرایطی که باشند حتماً بیمه خواهند شد و موسسان مدارس غیردولتی وظیفه بیمه آن ها را برعهده دارند.

مسعودی مطرح کرد: اگر فردی تمام روزهای هفته را در مدرسه فعالیت کند به صورت تمام وقت بیمه خواهد شد و افرادی که به صورت پاره وقت در مدرسه حضور دارند متناسب با ساعات و روزهایی که فعالیت می کنند بیمه خواهند شد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش