تبیان، دستیار زندگی
شد   علمای سمنان و طلاب و فضلای سمنانی مقیم قم در نشستی به تعامل در زمینه‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی پرداختند.   نخستین نشست مجمع علمای سمنان و مجمع طلاب و فضلای سمنانی مقیم قم با حضور نماینده ولی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین نشست مجمع علمای سمنان و مجمع طلاب سمنانی مقیم قم برگزار شد

علمای سمنان و طلاب و فضلای سمنانی مقیم قم در نشستی به تعامل در زمینه‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی پرداختند.

نخستین نشست مجمع علمای سمنان و مجمع طلاب و فضلای سمنانی مقیم قم با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، نماینده مردم سمنان در مجلس شواری اسلامی و جمعی از مسؤولان این شهرستان در سمنان برگزار شد.
در این نشست آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تعامل علما و فضلای سمنانی مقیم قم و استان را مهم و ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: باید این تعامل در سال پیامبر اعظم (ص) تقویت شود و طلاب با هجرت از قم به استان سمنان، در جهت ترویج سیره و فرهنگ پیامبر اکرم (ص) قدم بردارند.
در ادامه حجت‌الاسلام قدرتی، دبیر مجمع علمای سمنان، هدف از این نشست را تلاش و همکاری برای جذب نیروها و استفاده از چهره‌های علمی و فرهنگی اعلام کرد و گفت: با برگزاری این نشست گام مهمی در راستای برگزاری همایش علمی در سال پیامبر اعظم (ص) و هماهنگی بین حوزه‌های علمیه استان برمی‌داریم.
سپس حجت‌الاسلام محمود ملک دار، نماینده طلاب و فضلای سمنان مقیم قم خاطر نشان ساخت: طلاب و فضلای سمنانی مقیم قم آمادگی همه جانبه خود را در سال پیامبر اعظم (ص) جهت نشر و تبلیغ فرهنگ نبوی در مساجد، مراکز علمی و فرهنگی اعلام می‌کنند.
وی به حضور یکصد و سی نفر از طلاب سمنانی در حوزه علمیه قم اشاره کرد و از آمادگی آنان برای تبلیغ در این استان خبر داد.
در ادامه این نشست آقای دوست‌محمدی، نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با حیاتی خواندن وحدت بین اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: امروز دشمن به هر شکل در پی ضربه زدن به نظام است. ما باید با هوشیاری وضعیت فعلی را دریابیم و با وحدت و همدلی دشمن را ناامید کنیم.
وی نقش روحانیت را در ایجاد وحدت اساسی عنوان و اظهار امیدواری کرد در سال پیامبر اعظم (ص) تلاش بیشتری در این زمینه انجام گیرد.