تبیان، دستیار زندگی
ست   نماینده آیت‌الله سید محمد سعید حکیم در ایران، برنامه مرجعیت را رفع خلأ قانونی در عراق دانست و گفت: با سامان دهی نهادهای دولتی عراق، بهانه حضور را از اشغالگران این کشور گرفته‌ایم. حجت الاسلام سید ریاض حکی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش مرجعیت، جبران خلأ قانونی در عراق است

نماینده آیت‌الله سید محمد سعید حکیم در ایران، برنامه مرجعیت را رفع خلأ قانونی در عراق دانست و گفت: با سامان دهی نهادهای دولتی عراق، بهانه حضور را از اشغالگران این کشور گرفته‌ایم.

حجت الاسلام سید ریاض حکیم، فرزند آیت‌الله سید محمد سعید حکیم از مراجع بزرگ شیعیان عراق، امروز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار رسا اظهار داشت: با شناخت علت بقای اشغالگران عراق، ایراد جدول زمانی خروج آنان را درمی‌یابیم.
وی بهانه ادامه حضور نیروهای اشغالگر در عراق را خلأ قانونی در این کشور اعلام و تصریح کرد: در زمان حکومت صدام دستگاه دولتی وجود نداشت و همه امور بر اساس دستورهای یک دیکتاتور انجام می‌شد. از این رو پس از سقوط رژیم بعث، همه این دستگاه‌ها از هم پاشید و این امر بهانه‌ای برای بقای نیروهای متجاوز در عراق شد.
نماینده آیت‌الله سید محمد سعید حکیم در ایران، با اعلام برنامه مرجعیت در راستای رفع این خلا قانونی، عملیات تروریستی و فعالیت‌های بقایای رژیم صدام را مانع رسیدن به این هدف برشمرد.
حجت‌الاسلام سید ریاض حکیم ضمن تأکید بر حفظ وحدت در عراق اظهار داشت: عراق از مذاهب و قومیت‌های مختلفی تشکیل شده است و علی رغم این که بیشتر مردم این کشور را شیعیان تشکیل می‌دهند، توصیه مرجعیت حفظ وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز با رعایت حقوق شهروندی است.
وی در پایان، کشور عراق را رو به ثبات توصیف کرد و گفت: با وجود پیچیدگی‌های سیاسی و فعالیت‌های تروریستی بقایای رژیم بعث، ملت عراق تصمیم خود را گرفته است و در مسیر پر کردن خلأ سیاسی و امنیتی کشور خود گام برمی‌دارند.