تبیان، دستیار زندگی
رد   رییس مركز جهانی علوم اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را سرآغاز تحول رو به معنویت در جهان خواند و گفت: حوزه علمیه قم خاستگاه انقلاب بود و توجه بیشتر به این مركز علمی جهان اسلام، موجب عمق بخشی و نشر معارف اهل بی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انقلاب اسلامی ایران جهان را به سوی معنویت هدایت كرد

رییس مركز جهانی علوم اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را سرآغاز تحول رو به معنویت در جهان خواند و گفت: حوزه علمیه قم خاستگاه انقلاب بود و توجه بیشتر به این مركز علمی جهان اسلام، موجب عمق بخشی و نشر معارف اهل بیت (ع) می شود.

حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی، رییس مركز جهانی علوم اسلامی، امروز در جشن فارغ‌التحصیلان دوره تربیت مربی قضات مدرسه عالی فقه و اصول قم گفت: انقلاب اسلامی سرآغاز یك تحول عظیم در جهان اسلام بود كه جوامع بشری را متحول کرد.
وی افزود: انقلاب اسلامی موجب تحولات سیاسی و اجتماعی شد و بسیاری از معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهان را تغییر داده است.
حجت‌الاسلام اعرافی خاستگاه انقلاب اسلامی ایران را حوزه علمیه قم دانست و همت بزرگان، علما و اندیشمندان را عامل تحكیم و استواری پایه‌های اصلی حوزه علمیه قم عنوان کرد.
وی اظهار داشت: یكی از مهم‌ترین عوامل استواری این نهضت و تبدیل آن به انقلابی گسترده، جایگاه حوزه علمیه قم و مركز پرورش فكر و تربیت علما و نگین گران‌قیمت حوزه‌های جهان بود.
رییس مركز جهانی علوم اسلامی گفت: توجه به این پایگاه اسلامی موجب تقویت و نشر معارف اهل بیت (ع) می شود.
وی یكی از راه‌های گسترش اندیشه و نشر معارف الاهی را رعایت اعتدال دانست و افزود: این علمای فرهیخته‌اند كه پرچم هدایت و ایمان را به دوش كشیده و حوزه‌های علمیه سراسر كشور به ویژه قم را مركز علم و دانش و معرفت اهل بیت (ع) قرار داده‌اند.