تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش اجرای طرح « كارآمد » برای دوره ابتدایی با رویكرد برنامه های تربیتی خبرداد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح « كارآمد » برای دوره ابتد ایی با رویكرد برنامه های تربیتی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح « كارآمد » برای دوره ابتدایی با رویكرد برنامه های تربیتی خبرداد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اجرای طرح « كارآمد » برای دوره ابتد ایی با رویكرد برنامه های تربیتی

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، پیش از ظهر امروز، رضوان حكیم زاده  در گردهمایی مشترك اعضای شورای معاونان و مدیران كل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران،‌ با بیان این كه هر گونه تحولی درآموزش و پرورش باید از دوره ابتدایی شروع شود ، گفت : با تخصیص مناسب بودجه در پایان سال 95 ، توانستیم برنامه های كیفیت بخشی دوره ابتدایی را به خوبی اجرایی كنیم و برای اولین بار درسال 95، 100 درصد اعتبار مناطق عشایر اختصاص یافت .

وی با اشاره به تداوم طرح « تدبیر » دردوره ابتدایی ، تصریح كرد : این طرح در راستای ارتقای كیفیت مدیران آموزشگاهی آغاز شد كه با رفع نواقص و برخی اشكالات ،‌ آن را با قوت بیشتر در سال 96 ادامه می دهیم .

حكیم زاده به آسیب شناسی اصلاح و تقویت ارزشیابی كیفی توصیفی دانش آموزان دوره ابتدایی اشاره كرد و ادامه داد : ایده طرح ارزشیابی توصیفی بسیار مترقی بود ولی به دلیل وجود برخی نواقص با مشكلاتی مواجه بود كه باید اشكالات آن بر طرف شود .

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : « عدالت آموزشی » به این معنی نیست كه فقط شرایط تحصیل برای افراد فراهم شود بلكه باید آموزش « با كیفیت » ملاك اصلی در ارزیابی ها قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف كلان دست پیدا كنیم .

وی به برنامه های معاونت ابتدایی در سال 96 اشاره كرد و گفت : توسعه عدالت آموزشی ، مدیریت انسداد مبادی بی سوادی ، راهبری پوشش تحصیلی در 4 استان هدف با برنامه زمان بندی شده و توسعه آموزش و پرورش عشایر با حفظ سبك زندگی و فرصت رشد تحصیل از مهم ترین برنامه های این معاونت است .

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش