تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت‌الله نوری همدانی احیای روحیه خودباوری و هویت اسلامی در ایران را نتیجه قیام امام خمینی (ره) عنوان كرد.   حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از طلاب شركت كننده در طرح ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موفقیت‌های ملت ایران در سایه هویت اسلامی به وجود آمده است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی احیای روحیه خودباوری و هویت اسلامی در ایران را نتیجه قیام امام خمینی (ره) عنوان كرد.

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی، امروز در دیدار جمعی از طلاب شركت كننده در طرح بصیرت، دین اسلام را دینی پویا و محرك عنوان كرد و اظهار داشت: اسلام دینی نیست كه در مقابل ظلم، ستم و كفار سکوت کند.
وی با بیان این‌كه مسلمانان باید تمام سرمایه‌های خود را در راه خدا بدهند و جهاد كنند، تصریح كرد: عالم با علم خود، جوان با جوانی، خادم با خدمت كردن و همه امت اسلامی با تمام وجود خود باید در راه خداوند جهاد كنند و جان و مال خود را در راه خداوند هزینه كنند.
این مرجع تقلید دین اسلام را دین جهاد برشمرد و افزود: در شرایطی كه در مقابل ما كفار و سلطه گران صف‌آرایی كرده‌اند، راهی جز مقاومت و جهاد نداریم و لازم است ملت مسلمان ایران روحیه جهادی خود را حفظ كنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر لزوم مطالعه وصیت‌نامه حضرت امام (ره) و صحیفه نور این مجموعه را چكیده تجربیات، مبارزات، تفكر و راه و هدف شخصی زمان شناس و مبارز عنوان كرد و ادامه داد: یكی از ویژگی‌های قیام امام (ره)، احیای هویت انسانی و اسلامی در ایران بود. ملت مسلمان به واسطه تبلیغات دشمنان، روحیه خود باوری را از دست داده بودند، ولی به بركت انقلاب در تمام ابعاد مختلف به خودكفایی رسیدیم و همه این موفقیت‌ها نتیجه خودباوری است كه در سایه هویت اسلامی پدید آمده است.