تبیان، دستیار زندگی
ست   معاون تبلیغ جامعه‌الزهرای قم با بیان ضرورت تحصیل بانوان در علوم دینی به تشریح اهداف و عملكرد جامعه‌الزهرا پرداخت. حجت‌الاسلام محمد جعفر یوسفیان، معاون تبلیغ جامعه‌الزهرای قم ضمن بیان سابقه طولانی تحصیل ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش زن در صلاح و فساد جامعه تعیین كننده است

معاون تبلیغ جامعه‌الزهرای قم با بیان ضرورت تحصیل بانوان در علوم دینی به تشریح اهداف و عملكرد جامعه‌الزهرا پرداخت.

حجت‌الاسلام محمد جعفر یوسفیان، معاون تبلیغ جامعه‌الزهرای قم ضمن بیان سابقه طولانی تحصیل بانوان در علوم دینی گفت: از آن‌جا كه نقش زن در صلاح و فساد جامعه تعیین كننده است و همچنین به منظور آشنایی زنان با اهداف آفرینش، معارف اسلامی و اخلاق انسانی، جامعه‌الزهرای قم به عنوان حوزه علمیه خواهران به فرمان امام خمینی (ره) در مهرماه 64 توسط هیأت مؤسسان، متشكل از هفت تن از آیات عظام و علمای اعلام آغاز به كار کرد . پس از ارتحال حضرت امام (ره)نیز، رهبر معظم انقلاب ضمن تأكید بر ضرورت ادامه این كار، هیأت مؤسسان محترم را ابقا فرمودند.
وی تصریح كرد: مسؤولیت جامعه الزهرا بر اساس حكم رهبر معظم انقلاب از سال 1380 بر عهده هیأت امنا قرار گرفت و مسؤولیت‌های بعدی نیز به عهده مدیریت و معاونت‌های هماهنگی، تربیتی، آموزشی، پژوهشی، بین‌الملل، فرهنگی، تبلیغی و اداری ـ مالی قرار گرفت. دانشكده الهیات و معارف اسلامی هدی و دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی هدی در قم و سه شهر دیگر نیز زیر نظر جامعه‌الزهرا فعالیت می‌كنند.
یوسفیان در ادامه افزود: برنامه‌های درسی این مرکز شامل برنامه‌ تمام وقت 1، تمام وقت 2، نیمه وقت، پاره‌وقت، تحصیلات تكمیلی و غیر حضوری است و نام نویسی در دوره ‌های تمام وقت، نیمه وقت و نیمه حضوری هر سال دی و بهمن ماه و در دوره های تحصیلات تكمیلی، پاره وقت و تمام وقت 2، اردیبهشت ماه برگزار می شود.
حجت‌الاسلام محمد جعفر یوسفیان اظهار داشت: معاونت فرهنگی و تبلیغی از طریق واحد‌های امور تبلیغی حوزه و دانشگاه، امور فوق برنامه، پاسخ به سؤوالات، كانون قلم و اندیشه، امور فرهنگی غیر حضوری، امور فارغ التحصیلان، طرح اندیشه مطهر، واحد هنر و آرشیو، تبلیغات، امور صدا و سیما و رسانه‌ها به ارایه خدمات در كنار سایر فعالیت های جامعه الزهرا (س) می‌پردازد.
وی در پایان به فعالیت های دیگر جامعه الزهرا اشاره کرد و ابراز داشت: این فعالیت ها عبارتند از: تدریس خواهران فارغ التحصیل در هیأت‌های علمی دانشگاه‌‌ها، مدیریت مدارس حوزه داخل و خارج كشور، مدیریت مدارس دولتی و برخی مراكز پژوهشی و تحقیقاتی، پاسخ‌گویی به سؤوالات فقهی بانوان، ارایه صدها كتاب، پایان‌نامه، جزوه و مقاله، معرفی و اعزام گسترده خواهران مبلغ به داخل و خارج كشور، برگزاری كنگره‌های علمی و دینی، برگزاری اردوهای مختلف، تشكیل بانك اطلاعات كامپیوتری علوم اسلامی جهت ارایه خدمات به خواهران، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف كتاب، عكس، پایان‌نامه، محصولات فرهنگ و آثار هنری خواهران، تألیف، ترجمه و چاپ و نشر کتاب به زبان‌های زنده دنیا، انتشار نشریه نامه جامعه به صورت ماهانه، برگزاری جلسات عمومی به مناسبت‌های مذهبی و انقلاب اسلامی و ارایه نوارها و لوح‌های درسی، اخلاقی، علمی و اجتماعی به مراكز مختلف علمی و فرهنگی كشور.