تبیان، دستیار زندگی
ها رسا، سرویس فرهنگی ـ مدرسه علمیه کرمانیها با بیش از 35 سال سابقه شخصیت‌های بزرگی را به حوزه علمیه قم عرضه کرده است. حجت‌الاسلام حسین جاویدی مدیر مدرسه علمیه کرمانی‌ها  اظهار داشت: این مدرسه در سال 1350 توسط حج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدرسه علمیه کرمانیها؛ سابقه و فعالیت‌ها

رسا، سرویس فرهنگی ـ مدرسه علمیه کرمانیها با بیش از 35 سال سابقه شخصیت‌های بزرگی را به حوزه علمیه قم عرضه کرده است.

حجت‌الاسلام حسین جاویدی مدیر مدرسه علمیه کرمانی‌ها  اظهار داشت: این مدرسه در سال 1350 توسط حجج اسلام فهیم کرمانی، محمدجواد کشمیری و اینجانب تاسیس شد.
حجت‌الاسلام حسین جاویدی افزود: مدرسه علمیه کرمانی‌ها در سال‌های نخستین تاسیس از سه واحد تشکیل می‌شد: مدرسه کرمانیهای بازار به مدیریت حجت‌الاسلام محمدجواد کشمیری، نماینده اولین دوره مجلس شواری اسلامی، مدرسه قدیری واقع در امامزاده ابراهیم به مدیریت اینجانب و مدرسه علمیه خواهران کرمانیها به مدیریت حجت‌الاسلام فهیم کرمانی.
وی با اشاره به ادغام مدرسه علمیه کرمانیها و قدیری در سال 1358 به مدیریت خود و انتقال مدرسه علمیه خواهران طبق دستور حضرت امام خمینی (ره) به جامعه‌الزهرا (س) خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه خواهران کرمانیها در آن زمان از سه کلاس بیست نفری تشکیل می‌شد وطلاب خواهر، دروس مقدمات تا شرح لمعه و اصول را فرا می‌گرفتند.
مدیر مدرسه علمیه کرمانیها اظهار داشت: در سال جاری تحصیلی صد و بیست طلبه در پایه‌های اول، چهارم، پنجم و ششم در این مدرسه اشتغال به تحصیل دارند.
حجت‌الاسلام حسین جاویدی گفت: علاوه بر دروس حوزه علمیه، کلاس‌های حفظ و تفسیر قرآن نیز در این مدرسه تدریس می‌شود.
وی اعلام کرد: از مجموع 4 پایه در سال تحصیلی گذشته 94 نفر با معدل 16 به بالا به عنوان طلاب برتر معرفی شدند و از آنان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
مدیر مدرسه علمیه کرمانیها با اشاره به برگزاری کلاس‌های اخلاق و طرح مباحث سیاسی هفتگی در مدرسه بر اجتناب از جناح بازی‌ها تاکید کرد.
برگزاری نشست‌های تولید فکر و جنبش نرم‌افزاری، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، اردوهای فرهنگی، طرح مطالعه آثار شهید مطهری چاپ و نشر ماهنامه دستار در مدارس علمیه قم از جمله فعالیت‌های دیگر این مدرسه علمیه به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام جاویدی به شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه کرمانیها مشغول به تحصیل بودند اشاره کرد و گفت: برخی از شخصیت‌هایی که در این مدرسه تحصیل داشتند عبارتند از: حجج اسلام حمید رسایی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا پناهی، خطیب، محمد تقی سبحانی، معاونت پژوهشی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، احمد بحرینی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهید بهشتی، علی زادسر و مختار وزیری از نمایندگان مجلس شواری اسلامی.