تبیان، دستیار زندگی
هب   سید حسن نصر الله، دبیر كل حزب الله لبنان و گروهی از مسؤولان مجمع تقریب مذاهب ایران، عصر دیروز در لبنان و در دفتر سید حسن نصر الله، گرد هم آمدند و مهم‌ترین مسایل دنیای اسلام، خصوصاً شیعه و اهل سنت را مورد ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار سید حسن نصر الله و جمعی از مسوولان مجمع تقریب مذاهب

سید حسن نصر الله، دبیر كل حزب الله لبنان و گروهی از مسؤولان مجمع تقریب مذاهب ایران، عصر دیروز در لبنان و در دفتر سید حسن نصر الله، گرد هم آمدند و مهم‌ترین مسایل دنیای اسلام، خصوصاً شیعه و اهل سنت را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار كه با حضور جمعی از ائمه جمعه، رؤسای دانشگاه‌ها و مراكز فرهنگی لبنان و ایران و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران برگزار شد، مسأله «مقاومت اسلامی در لبنان و تأثیر آن در تقیریب بین مذاهب اسلامی خصوصاً شیعه و اهل سنت، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ضرورت ایجاد وحدت بین مسلمانان، راهكارها و برنامه‌های عملی برای رسیدن به این هدف از جمله مهم‌ترین مباحثی بود كه در این دیدار مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
هیأت ایرانی حاضر در دیدار ضمن تأكید بر گسترش فرهنگ مقاومت اسلامی در تمامی كشورها، این پدیده مبارك را عاملی مهم برای ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی و نیز سایر ادیان و اسلام، عنوان كردند.
سید حسن نصر الله، دبیر كل حزب الله لبنان نیز با اشاره به خطرات مهلكی كه امروزه دنیای اسلام با آن مواجه است، خواستار توجه جدی مسؤولان كشورهای اسلامی به این خطرات شد و تأكید كرد : هیچ عاملی مانند وحدت بین شیعه و سنی چشم فتنه‌ را در كشورهای اسلامی كور نمی‌كند.