تبیان، دستیار زندگی
ند   مراسم اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله مصلحی اراكی (ره)، با حضور آیات جوادی آملی، امینی، محقق داماد و همچنین طلاب و فضلا و سایر فرهیختگان عرصه دین، در مسجد اعظم قم برگزار شد. در این مراسم آیت الل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محبت به صالحان، ماهیت انسانی را ترسیم می‌كند

مراسم اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله مصلحی اراكی (ره)، با حضور آیات جوادی آملی، امینی، محقق داماد و همچنین طلاب و فضلا و سایر فرهیختگان عرصه دین، در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله محی الدین حائری شیرازی با بزرگداشت مقام آیت الله مصلحی اراكی(ره) اظهار داشت: مقامات علمی واخروی كه ایشان به دست آورده در سایه محبت به اهل بیت(ع) و صبر و استقامت در كسب معاف دینی بود، ‌اگر كسی محبت اهل بیت(ع) را پذیرفت، مسلما در معرض امتحان و آزمایشات فراوانی قرار خواهد گرفت و بدین وسیله مقام و منزلت او در نزد خدا بالا خواهد رفت.
امام جمعه شیراز، ملاك قبولی اعمال را اخلاص در انجام آن دانست وافزود: گاهی انسان گمنام به واسطه اخلاص در اعمال و رفتار خود، مورد پذیرش باری تعالی واقع می شود، اما چه بسا اعمال بزرگانی به دلیل عدم اخلاص در درگاه پذیرفته نمی شود و اگر كسی ظرفیت هدایت و رستگاری داشته باشد، یك عمر مجاهده، مسیر ترقی و سعادت او را فراهم خواهد كرد.
وی با تاكید بر لزوم احترام به بزرگان دین و مداومت بر محبت اهل بیت(ع) اظهار داشت: نماز و روزه، معرف شخصیت نیست، بلكه نشان دهنده اعمال اوست و آنچه ماهیت و هویت انسانی را ترسیم می كند محبت او به صالحان است، زیرا محبت سبب هم سانی با محبوب می گردد و از این رو روز قیامت هر كسی با امام و محبوب خود محشور می شود.
به گزارش شبستان، آیت الله حائری شیرازی، در پایان با اشاره به ماهیت ولایت پذیری وقابلیت پرچمداری حق و عدالت توسط ایرانیان گفت: هر چند خاك ایران توسط دیگران بطور نظامی فتح شد، ‌ولی با توجه به پاكی باطن ایرانیان، قلب و روح و فرهنگ آنان به دست حضرت علی(ع) فتح شد و همین امر سبب گردید ایرانیان به عنوان پرچمداران هدایت و روشنفكری در جهان وارد صحنه های مبارزه با بی عدالتی گردند.