تبیان، دستیار زندگی
ست نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز بر خلاف تمامی تبلیغات منفی و جوسازی دنیای غرب، جهان برای استفاده از فرهنگ موثر اسلامی بسیار آماده است. آیت‌الله   واعظ طبسی   در دیدار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیا برای استفاده از فرهنگ موثر اسلامی آماده است

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز بر خلاف تمامی تبلیغات منفی و جوسازی دنیای غرب، جهان برای استفاده از فرهنگ موثر اسلامی بسیار آماده است.

آیت‌الله   واعظ طبسی   در دیدار با مدیران و كاركنان مدرسه عالی و نمایندگی مركز جهانی علوم اسلامی در مشهد افزود: اسلام تنها تفكر مورد استقبال جهانیان و مایه امید جوامع بشری است لذا حوزه‌های علمیه، عالمان دینی و محققان باید از این فضا حداكثر استفاده را ببرند.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز گفت: امام راحل به مفهوم واقعی خود را در محضر خداوند می‌دید و سراپا علم، یقین و توكل به حق بود و دنیای اسلام مدیون آثار فكری و علمی ایشان است.

او افزود: امام راحل آنچنان روی اصول و مبانی فكری و اعتقادی تسلط داشت كه هیچ فضا و جو سیاسی و تبلیغاتی نمی‌توانست وی را از راهی كه داشت برگرداند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حوزه‌های علمیه و عالمان دینی و كسانی كه خود را وفادار به امام(ره) می‌دانند و فكر و اندیشه او را دنبال می‌كنند تكلیفشان در برابر تمامی دنیای اسلام و جوامع بشری است.

آیت‌الله طبسی افزود: باید همه مسایل ما اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اسلامی باشد.

وی گفت: مهمترین امری كه امروز در حوزه‌های علمیه و اهل تحقیق باید مورد توجه قرار گیرد بكارگیری قدرت خلاقیت در جهت استخراج و استنباط این مسایل از متن دین مبین اسلام با توجه به نیاز زمان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید نیاز تمامی انسانها در دورترین نقاط دنیا را سنجید و متناسب با آنها برنامه‌ریزی كرد تا افرادی صاحب نظر در مسایل علمی و فقهی پرورش یافته كه هر كدام در كشور خود به عنوان یك مركز و منبع علمی، محل مراجعه مردم شوند.

وی همچنین محققان و اساتید حوزه‌های علمیه را از محصور ماندن در نظریه‌های دیگران بر حذر داشت و آنان را به مطالعه مستمر و تلاش در جهت نوآوری و نظریه‌پردازیهای اصولی دعوت كرد.

مدیر نمایندگی مركز جهانی علوم اسلامی در مشهد نیز با ارایه گزارشی از فعالیتهای این مركز گفت: از حدود دو هزار طلبه‌ای كه زیر نظر این مركز در حال تحصیل هستند ‪ ۸۵۰‬نفر دانش‌آموخته شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدحسین مهدوی مهر افزود: برادران طلبه این مركز از ‪ ۹‬كشور و بانوان هم از ‪ ۱۷‬كشور هستند كه در حال فراگیری علوم اسلامی می‌باشند.