تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش از اجرای پایلوت طرح «ایران مهارت» در تابستان سال جاری با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در جهت آموزش مهارت به دانش آموزان تهرانی خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای پایلوت طرح دانش ‌آموزی «ایران مهارت» در تهران

کمک 2 میلیارد تومانی به پایگاه‌ های تابستانی مناطق محروم

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اجرای پایلوت طرح دانش ‌آموزی «ایران مهارت» در تهران

مدیر کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش از اجرای پایلوت طرح «ایران مهارت» در تابستان سال جاری با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در جهت آموزش مهارت به دانش ‌آموزان تهرانی خبر داد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی، مهدی علی ‌اکبرزاده ، در خصوص «فعالیت‌ های این وزارتخانه در غنی‌ سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان»، اظهار داشت: سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، در ایجاد پایگاه‌‌ های تابستانی 10 درصد رشد داشتیم و امسال هدف ‌گذاری ما روی 25 هزار پایگاه تابستانی است یعنی رشد حدود 18 درصدی داشته‌ایم؛ به شکلی که سال گذشته بیش از 4 میلیون 200 هزار نفربرنامه از پایگاه‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش استفاده کردند و امسال هدف‌ گذاری در نظر گرفته شده، 5 میلیون نفر برنامه است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در غنی سازی اوقات فراغت دانش ‌آموزان در تابستان سال جاری تصریح کرد: امسال کار مهمی را به همراه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای به صورت مشترک و در تابستان اجرا می ‌کنیم که این طرح «ایران مهارت» نام دارد.

وی در تشریح اجرای این طرح، متذکر شد: در این طرح که فعالیت مشترکی بین آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای است، مربیان این نهاد با همکاری یکدیگر مهارت ‌هایی را به دانش ‌آموزان آموزش می‌ دهند.

علی ‌اکبر زاده با بیان اینکه اجرای این طرح ابتدا به صورت پایلوت در تهران اجرا می ‌شود و در صورت باز خورد مناسب در سال ‌های آینده در کشور اجرا خواهد شد، گفت: در این طرح آموزش ‌های متفاوتی در قالب آموزش‌ های 1.5 ساعت تا بیش از این میزان، به دانش ‌آموزان ارایه می‌ شود و در پایان، به هنر آموزان گواهینامه‌ هایی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای اعطا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را تنوع آموزش مهارتی به دانش ‌آموزان عنوان کرد و افزود: در تابستان سال جاری وزارت آموزش و پرورش کمکی معادل 2 میلیارد تومان به مراکز و پایگاه‌ های تابستانی مناطق کم‌برخوردار تر در جهت تأمین امکانات مورد نیاز و هزینه ‌ها و حق ‌الزحمه مربیان آموزش دهنده در این مراکز اختصاص داده است.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش