تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان مدارس و مراكز غیر دولتی و توسعه مشاركت های مردمی مراكز آموزشی مجاز را امن ترین مكان برای اوقات فراغت دانش آموزان دانست و گفت: این مراكز باید در جهت تقویت و شناسایی استعدادهای فردی دانش آموزان باشد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراكز آموزشی مجاز، امن ترین مكان برای اوقات فراغت دانش آموزان هستند

مراكز آموزشی مجاز، امن ترین مكان برای اوقات فراغت دانش آموزان هستند

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیر دولتی و توسعه مشاركت های مردمی مراكز آموزشی مجاز را امن ترین مكان برای اوقات فراغت دانش آموزان دانست و گفت: این مراكز باید در جهت تقویت و شناسایی استعدادهای فردی دانش آموزان باشد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرضیه گرد بعد ازظهر امروز در نشست مجمع عمومی شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراكز غیر دولتی كه با هدف انتخاب اعضای مراكز شورای موسسان كشوری برگزار گردید ضمن اشاره به اینكه ما به دنبال پرورش‌ استعداد های دانش آموزان كشور هستیم اظهاركرد: امن ترین مكان برای اوقات فراغت دانش آموزان و آموزش های فوق برنامه مراكز آموزشی مجاز هستند كه تحت نظر آموزش و پرورش فعالیت می نمایند .

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیر دولتی و توسعه مشاركت های مردمی ضمن اشاره به اینكه كار مراكز آموزشی غیر دولتی صرفا برگزاری كلاس تقویتی در یك درس خاص نیست اظهار كرد: خوشبختانه با دایمی شدن قانون، مراكز آموزشی رسمیت قانونی پیدا نموده اند و در این مراكز  باید از حافظه محوری و تست های كنكوری پرهیز شود.

وی ادامه داد: ما با برگزاری كلاس های گروهی كه با صد نفر دایر می گردد، موافق نیستیم و مراكز تحت پوشش ما با رویكرد تقویت بنیه علمی؛ هنری و پرورشی باید نسبت به جذب دانش آموزان اقدام نمایند .

گرد تصریح كرد: ما باور داریم كه مراكز آموزشی مجاز به نیازهای جدید نوجوانان و جوانان پاسخ می دهند و برای پرورش خلاقیت های دانش آموزان و بكارگیری روش های نوین آموزشی، آموزش های علمی مناسب ارائه می دهند.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود دستگاه های بدون مجوز آموزش و پرورش به این مراكز گفت: جلسات خوبی با نیروی انتظامی و اماكن برگزار شده و  انتظار می رود موسسان مراكز  در بعد حمایت و نظارت با مدیران مشاركت ها در استان ها همكاری نمایند و نظارتی همتا داشته باشند، بدیهی است اگر تخلفی درا ین مدارس و مراكز رخ دهد، این حق حاكمیتی و نظارتی آموزش و پرورش است كه ورود پیدا كند و طبق قانون با آنان برخورد نماید.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیر دولتی و توسعه مشاركت های مردمی افزود: اقدامات خوبی مانند برپایی جشنواره و .... در برخی از استان ها برای انعكاس اقدامات و عملكرد مطلوب مراكز آموزشی مجاز صورت گرفته كه امیدواریم با تسری آن به سایر استان ها بتوانیم ارتقای كیفیت مراكز غیر دولتی را به اولیا و دانش آموزان كشور اطلاع رسانی نماییم .

وی با اشاره به اینكه منتخبین موسسان مراكز در استان ها بازوان توانمند ما هستند به یكی از وظایف مهم منتخبین در استان ها كه گام برداشتن در جهت آموزش موسسان نسبت به قوانین است ، اشاره كرد و گفت: با تشكیل جلسات هماهنگی و كمیته‌ های تخصصی باید نظارت خود را در اجرای مناسب الگوی توسعه در استان ها ارائه دهید تا از رشد مراكز غیر مجاز و قارچ گونه و بدون كیفیت جلوگیری گشود و به یاری خدا بتوانیم گام های موثری برای نظام تعلیم وتربیت برداریم .

گفتنی است: دراین گردهمایی انتخابات اعضای شورای مركزی موسسین مراكز غیر دولتی با حضور نمایندگان 32 استان برگزارشد و در نهایت 13 نفر به عنوان عضو اصلی و 3 نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی