تبیان، دستیار زندگی
ست   مسؤول مرکز تحقیقات علمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توجه به علامه شرف‌الدین (ره) به عنوان نقطه مشترک مذاهب و فرقه‌های مختلف را از دستاوردهای کنگره بین‌المللی علامه شرف‌الدین (ره) برشمرد. حجت‌الاسلام&...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنده نگاه داشتن یاد علامه شرف‌الدین موجب تقویت وحدت اسلامی است

مسؤول مرکز تحقیقات علمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توجه به علامه شرف‌الدین (ره) به عنوان نقطه مشترک مذاهب و فرقه‌های مختلف را از دستاوردهای کنگره بین‌المللی علامه شرف‌الدین (ره) برشمرد.

حجت‌الاسلام  مبلغی  اظهار داشت: توجه حوزه علمیه قم و جمهوری اسلامی ایران به شخصیت‌های علمی لبنان برای فرهیختگان کنگره بین‌المللی علامه شرف‌الدین (ره) جالب بود و پیام ریاست جمهوری اسلامی مورد استقبال اعضاء کنگره قرار گرفت.
وی همایش بزرگداشت علامه شرف‌الدین (ره) را جلوه‌گاه ظهور و بروز طوائف لبنان برشمرد و افزود: اقشار و طوایف مختلف لبنان از علامه شرف‌الدین (ره) به عنوان یک شخصیت ملی و مورد وفاق در این کنگره یاد کردند.
مسؤول مرکز تحقیقات علمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خمیرمایه سخنرانی‌ها را متمرکز بر ایستادگی آن مرحوم در برابر استعمار، توجه به اتحاد مسلمانان، عزت‌خواهی و تحریم تکفیر اعلام کرد.
حجت‌الاسلام احمد مبلغی خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف شخصیتی و علمی علامه شرف‌الدین (ره) باعث می‌شد که طوائف و فرقه‌های مختلف مراد خویش را در او بیابند و با توجه به انگیزه‌های اجتماعی و نگرش او به زندگی مسالمت آمیز، زنده‌نگاه داشتن یاد او را کمکی به وحدت امت اسلامی به صورت عام و تقویت لبنان به طور خاص بدانند.
رئیس پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، انگیزه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و مرکز جهانی علوم اسلامی در پرداختن به شخصیت علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین (ره) را اهتمام او به وحدت جامعه مسلمانان، ابتکار علمی و ابعاد مختلف شخصیتی آن مرحوم برشمرد.
وی در پایان گفت: اکنون عده‌ای با عنوان مذهب تکفیر ظاهر شده‌اند و با دادن نسبت کفر به شیعه، زمینه‌های یک خشونت بی‌پایان را فراهم می‌آورند و جهان اسلام را دچار اختلاف بی‌نظیری می‌کنند که روش برخورد با این جریان در افکار علامه شرف‌الدین (ره) نهفته است.
گفتنی است کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین (ره) چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه به مدت دو روز در بیروت با حضور فرهیختگان و علمای جهان اسلام برگزار شد.