تبیان، دستیار زندگی
نی   وزیرامورخارجه ایران پیش از ظهر روز شنبه وارد شهر مقدس نجف شد و با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار كرد.   منوچهر متكی وزیرامورخارجه كشورمان پیش از ظهر روز شنبه با حضرت آیت‌الله العظمی سیستا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار وزیر امور خارجه با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی

وزیرامورخارجه ایران پیش از ظهر روز شنبه وارد شهر مقدس نجف شد و با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار كرد.

منوچهر متكی وزیرامورخارجه كشورمان پیش از ظهر روز شنبه با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف دیدار كرد.
منوچهر متكی پیش ازاین، با سران دولت عراق و روسای گروه‌های برجسته سیاسی این كشور دیدار كرد و تشكیل دولت عراق را به آنها تبریك گفت. وی همچنین بر آمادگی ایران برای مشاركت در بازسازی عراق تاكید كرد.
وزیر امور خارجه‌ایران روز گذشته در راس هیاتی وارد بغداد، پایتخت عراق، شد و مورد استقبال رسمی هوشیار زیباری، همتای عراقی خود، قرار گرفت.
متكی و هیات همراه پیش از سفر به نجف اشرف امروز به زیارت بارگاه ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) و ابوالفضل(ع) در كربلای معلی مشرف شدند.
درعین حال سفارت ایران در عراق نیز خبر داد: متکی سفرش را به عراق با افتتاح کنسولگری ایران در شهر بصره واقع در جنوب عراق پایان می دهد.
دیدار با سید عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و همچنین دیدار با محمود المشهدانی رئیس پارلمان این کشور از دیگر برنامه های روزگذشته وی در عراق بود.
دیدار وزیر امور خارجه ایران ازعراق ابتدا برای 15 می (25 اردیبهشت) ترتیب داده شده بود، اما سفر وی به این کشور به پس از تشکیل دولت عراق موکول شد.